مصوبات جدید ستاد استانی مقابله با کرونا/ استاندار بوشهر:مردم همکاری نمی‌کردند، شرایط بدتر می شد

استاندار بوشهر گفت: اگر همکاری و همراهی مردم نبود، وضعیت به مراتب بدتری از نظر ابتلا و فوتی ناشی از شیوع کرونا در استان داشتیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌های مجموعه نیروی انتظامی در مقابله با کرونا بیان کرد: به منظور نظارت و بازرسی دقیق از وضعیت رعایت ضوابط بهداشتی در استان، قرارگاه عملیاتی، نظارتی و بازرسی ستاد مقابله با کرونا در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با همکاری فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تشکیل می‌شود.

او افزود: اگر همکاری و همراهی مردم نبود، وضعیت به مراتب بدتری از نظر ابتلا و فوتی ناشی از شیوع کرونا در استان داشتیم.

استاندار بوشهر ادامه داد: با همکاری مردم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانیم از بحران کرونا عبور کنیم. انتظار داریم فرمانداران هم با جدیت مصوبات ستاد استانی کرونا را پیگیری و اجرا کنند.


بیشتر بخوانید


مصوب‌های نشست ستاد استانی مقابله با کرونا

در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، پس از بحث و بررسی پیشنهادهای اعضا، موارد زیر به عنوان مصوبه به تصویب رسید:

- به منظور نظارت و بازرسی دقیق از وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان، قرارگاه عملیاتی، نظارتی و بازرسی ستاد مقابله با کرونا در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با همکاری فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تشکیل شود.

- پیشنهاد ممنوعیت تردد به استان به مدت یک ماه از عصر چهارشنبه تا جمعه شب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شود.

- ضمن ممنوعیت نصب چادر در سواحل استان، شهرداران موظف به پیگیری و حسن اجرای این مصوبه هستند.

- با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ بعد از ساعت ۱۸، این مصوبه در شهر‌های بوشهر و برازجان عملیاتی شود و مشاغل گروه‌های فوق پس از ساعت ۱۸ اجازه فعالیت ندارند.

- مصوبه تعطیلی آموزش حضوری مدارس استان که تا پایان این هفته برقرار بوده است، در هفته آینده هم ادامه یابد.

- رستوران‌های بوشهر فقط مجاز به فعالیت به صورت بیرون بر هستند و تالار‌های پذیرایی در استان هم از ۲۰ آبان به مدت دو هفته دیگر تعطیل خواهند بود.

- بانک‌ها موظف به ارائه خدمات غیرحضوری الکترونیکی به مشتریان هستند.

- شهربازی‌ها و پارک‌های بادی در نقاط مختلف هم به مدت دو هفته از ۲۰ آبان تعطیل خواهند بود.

- گروه پیام آوران سلامت با مدیریت دفتر امور اجتماعی استانداری و همکاری هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد به منظور تشویق مردم به رعایت ضوابط بهداشتی تشکیل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.