تاکستان در شرایط بحرانی بیماری کرونا قرار دارد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان قزوین گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته آمار مبتلایان، بستری و فوتی‌ها به علت شیوع کرونا در تاکستان با شهرستان قزوین برابری می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان تاکستان گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان پایین است و طبق آمار‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته آمار مبتلایان، بستری و فوتی‌ها به علت شیوع کرونا در تاکستان با شهرستان قزوین با ۶۰۰ هزار جمعیت برابری می‌کند.

او با بیان اینکه تاکستان نقطه سیاه کرونایی استان است، گفت: باید شیوه و آرایش مقابله با کرونا در تاکستان تغییر یابد و با ارائه طرح‌های جدید و اجرایی کردن آن شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم و این طرح اهتمام مردم و مسئولان را می‌طلبد.

حبیبی افزود: نشست‌های خانوادگی، مراسم عروسی و ترحیم باید تعطیل شود و با افرادی که برای برگزاری مراسم ترحیم در فضای مجازی اطلاع رسانی می‌کنند برخورد خواهد شد.

او با اشاره به ممنوعیت فعالیت کسبه و صنوف غیر ضروری از ساعت ۱۸ گفت: از این ساعت به بعد فقط مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آتش نشانی و سوپرمارکت‌ها اجازه فعالیت خواهند داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان گفت: باید طرح بلوک بندی و محله محور کردن مقابله با کرونا در دستور کار ستاد کرونا شهرستان تاکستان قرار گیرد تا مدیریت هر محله به دست رئیس یک اداره باشد.

حبیبی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مقابله با کرونا مقدم بر همه امور است لذا همه امکانات ادارات و دستگاه‌ها و بخش خصوصی باید در خدمت ستاد مقابله با کرونا باشد و هر مسئولی در هر دستگاهی در این مورد کوتاهی کند طبق قانون با او برخورد می‌شود.

طاهری فرماندار تاکستان هم در این جلسه گفت: ایجاد تیم‌های نظارتی، تجهیز بیمارستان‌های تامین اجتماعی و شفا، پلمب ۷۰ واحد صنفی متخلف، بازدید روزانه از صنوف، مطب‌ها و بانک‌ها، اجرای طرح آمران سلامت، بازدید از مرکز توانبخشی و رستوران‌ها از جمله فعالیت‌های صورت گرفته برای مقابله با کرونا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار