افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۳ شهر استان مرکزی

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شهر‌های محلات، دلیجان و خمین افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  درمراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی وارتباط تصویری معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور، دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهر‌های محلات، دلیجان و خمین، در محل دانشگاه علمی کاربردی شهر نیم ور شهرستان محلات افتتاح شد.

این دبیرخانه با هماهنگی دبیرخانه مرکزی استان مرکزی مسئولیت هماهنگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شامل: ارائه تسهیلات، آموزش عمومی و تخصصی، مشاوره، اتصال به بازار‌ها و بیمه تامین اجتماعی را به متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی در شهر‌های محلات، نیم ور، دلیجان، نراق و خمین را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌های این طرح این است که مشاغلی که در حال فراموشی است و محصولات تاریخی، فکری و اندیشه و عمل مردمان ما که در اثر زندگی نوین و ماشینی در طول تاریخ فراموش شده اند را دوباره احیا می‌کند.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: یکی دیگر از ویژگی این طرح، ورود به عمق خانه هاست و با توجه به اینکه در آینده نزدیک با پیری جمعیت مواجه هستیم این طرح می‌تواند در حوزه فرزند آوری موثر باشد و زمینه را در خانواده‌ها برای فرزند آوری آماده کند.

آبایی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم دراین مراسم با اشاره به تواهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جهاد دانشگاهی کشور مبنی بر توسعه ۵۴ هزار مشاغل خانگی گفت: در این تفاهم نامه سهم استان مرکزی دو هزار شغل مشاغل خانگی است که باید توسعه یابد.

آبایی افزود: به همین منظور قرار شد سه دبیرخانه در سطح استان مرکزی ایجاد شود که اولین آن در شهرستان ساوه ایجاد شد و امروز هم دومین دبیرخانه طرح هم در شهر نیمور ایجاد می‌شود که ان شاء الله کار‌های طرح را در استان پیش ببرد.

او اضافه کرد: از سال ۱۳۸۹که قانون مشاغل خانگی در مجلس شورای اسلامی به ثبت رسید تا به امروز۲۶هزار مجوز مشاغل خانگی در استان مرکزی ایجاد شده که هر سال هم طبق قانون رقمی تحت عنوان تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی منظور می‌شود.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: امسال هم ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه منظور شد که برای شغل‌های انفرادی حداکثر ۵۰ میلیون تومان و برای افراد پشتیبان مشاغل خانگی حداقل ۲۰۰ میلیون تومان منظور شده است.

شهرجردی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی هم در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه در این زمینه ورود پیدا کرده و انشاالله بتوانیم در این طرح کمک‌های خوبی به متقاضیان ارائه دهیم.

شهرجردی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم طرح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اینست که دنبال پول بلاعوض و وام نیست و بیشتر بحث توانمند سازی متقاضیان به وسیله مشاوران و اعضای هیئت علمی در جهاد دانشگاهی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.