رکورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در فارس شکسته شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: ۴۶ نفر طی شبانه روز گذشته در فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند که این تعداد از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز درباره آخرین آمار مربوط به مبتلایان به بیماری کرونا در فارس در استودیو سلامت دانشگاه، اظهار کرد: ۴۶ نفر طی شبانه روز گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی در فارس به هزار و ۶۷۸ نفر رسیده است.

او تصریح کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۴۰۰ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۰۳ هزار و ۴۴۰ مورد مثبت شناسایی شده است.

اکبری همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۸۷ هزار و ۷۲۱ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون هزار و ۶۶۶ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۲۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ابراز امیدواری کرد: تا با مشارکت مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از تردد‌های غیرضرور و همت و تلاش تیم‌های بهداشتی درمانی، این بیماری را در استان کنترل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار