کتابخانه شهدای نوبهار قم به بهره برداری رسید

کتابخانه عمومی شهدای نوبهار قم امروز با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، کتابخانه عمومی شهدای نوبهار قم از طرح‌های سفر رهبر معظم انقلاب به قم  طی آیینی عصر امروز در آستانه سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س)به قم و هفته کتاب و کتابخوانی با حضور سرمست، استاندار قم و  مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به بهره برداری رسید.

 مختارپور،دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین افتتاح کتابخانه شهدای نوبهار این نوید را به مردم قم داد که تا دهه فجر کتابخانه عمومی مرکزی استان قم به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار قم هم موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی را در کنار طرح های عمرانی و افتتاح کتابخانه حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: ما باید این موضوع را از طریق متولیان امور فرهنگی مورد توجه قرار دهیم.

کتابخانه عمومی شهدای نوبهار در سال ۱۳۷۷ در محله نوبهار، یکی از مناطق کم برخوردار قم واقع در ضلع شمال غربی شهر تاسیس شد و در سال ۱۳۸۹ ساختمان قدیمی این کتابخانه به منظور بازسازی تخریب شد که به دلایل مختلف کار ساخت و ساز و بهره‌برداری از آن قریب به ۱۰ سال به درازا کشید که سرانجام  در آستانه هفته کتاب، خدمت‌رسانی به مردم شهر قم را آغاز کرد.

کتابخانه شهدای نوبهار قم به بهره برداری رسید

کتابخانه عمومی شهدای نوبهاردر زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۲۴ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۴۷۱ متر مربع در ۴ طبقه آماده افتتاح شده است. این کتابخانه با مخزنی به مساحت ۴۵۰ متر مربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هرکدام با زیربنای ۸۰۰ متر مربع، بخش مرجع به مساحت ۲۵ متر مربع، بخش کودک در ۱۳۰ متر مربع، بخش نوجوان در ۲۵ متر و همچنین ۴ کلاس آموزشی با زیربنای ۲۰۰ متر به ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به ساکنان محله نوبهار و شهر قم مشغول خواهد شد.

تاکنون ۱۷ هزار و ۸۳ عنوان کتاب در ۲۱ هزار و۸۸۷ نسخه در این کتابخانه قرار گرفته است و تجهیزاتی چون ۱۰۴ قفسه یک طرفه و ۳۰ قفسه دو طرفه، ۲۶۴ صندلی مطالعه، ۱۱۰ میز مطالعه دو نفره، ۲ میز مطالعه چهار نفره۶ میز مطالعه شش نفره و همچنین ۱۹ عدد رایانه ارائه شده است.

کتابخانه شهدای نوبهار قم به بهره برداری رسید

گفتنی است :استان قم دارای ۲۳باب کتابخانه نهادی و ۱۳باب کتابخانه مشارکتی با حدود ۵۰۰هزار نسخه کتاب، بیش از ۶۰هزار عضو فعال دارد که اغلب در رده سنی ۱۰-۱۸سال هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.