شناور پیشرفته مقابله با آلودگی نفتی در جزیره خارگ مستقر می‌شود

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: یکی از پیشرفته‌ترین شناور‌های مقابله با آلودگی نفتی دریا که مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند، پس از تکمیل در جزیره خارگ مستقر می‌شود.

شناور پیشرفته مقابله با آلودگی نفتی در جزیره خارگ مستقر می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: مراحل پایانی ساخت یکی از پیشرفته‌ترین شناور‌های مقابله با آلودگی نفتی دریا در منطقه، در کارخانجات شهید درویشی بندر شهید رجایی هرمزگان دست اجراست.

او ادامه داد: برنامه ریزی شده تا پایان امسال این شناور به بندر بوشهر منتقل شود و در جزیره خارگ استقرار یابد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با استقرار این شناور ویژه جمع‌آوری آلودگی نفتی، جزیره خارگ به مرکز پاسخگویی به شرایط اضطراری کشور و منطقه برای مهار آلودگی‌ها تبدیل خواهد شد.

قاسمی عنوان کرد: با توجه به خسارت جبران ناپذیر آلودگی بر محیط زیست دریایی، سرعت عمل در عملیات مقابله با آن ضروری است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در دو ماه اخیر آلودگی‌های چندان وسیعی در آب‎های خلیج فارس رخ نداده است و فقط یک مورد در حوالی سکو‌های نفتی العربیه رخ داد که بلافاصله تجهیزات مقابله با آلودگی به همراه تیم مجرب به محل حادثه اعزام و آلودگی امحا شد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این  استان، مجرب‎ترین تیم مقابله با آلودگی نفتی را در کشور دارد و در این زمینه دارای بیش از ۲۰ فروند تجهیزات دریایی چندمنظوره است که یکی از کاربری‎های آن مقابله با آلودگی نفتی است.

قاسمی افزود: بیشتر این تجهیزات به صورت تمام وقت در اختیار اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار دارند.

او ادامه داد: تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی علاوه بر بندر بوشهر در هشت بندر تابعه این استان وجود دارند.

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از مردم و دریانوردان خواست در صورت مشاهده آلودگی نفتی یا هر گونه شرایط اضطراری در دریا از طریق کانال ۱۶ وی. اچ. اف و در صورتی که در بنادر یا سواحل لکه نفتی یا آتش سوزی دیدند، با شماره ۱۵۵۰ آن را به مرکز هماهنگی اضطرار هماهنگی دریایی اطلاع دهند تا اقدام لازم برای هماهنگی و کمک رسانی صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.