عقیم سازی ۲۰۰ قلاده سگ ولگرد در اهواز طی ۲ ماه گذشته

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: حدود ۶ هزار قلاده سگ ولگرد و بلاصاحب در مناطق مختلف این کلانشهر وجود دارد که طی ۲ ماه گذشته، ۲۰۰ سگ عقیم سازی شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، طی سال‌های گذشته پرسه سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در سطح شهر و مناطق حاشیه‌ای اهواز ضمن بروز مشکلاتی برای شهروندان، باعث وقوع حوادثی تلخ نظیر سگ گزیدگی شده است.

رضا علیجانی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز به خبرنگار ما گفت: براساس آمار‌های موجود، حدود ۶ هزار قلاده سگ ولگرد و بدون صاحب در سطح شهر و حاشیه‌های آن وجود دارد، اما تعداد آن‌ها رو به کاهش است.

او به غیرفعال شدن کلینیک عقیم سازی سگ‌ها در نزدیکی سایت زیاله صفیره در بخش غیزانیه اهواز به دلیل سرقت تجهیزات اشاره کرد و افزود: هم اکنون از ۲ ماه پیش این کلینیک فعالیت خود را از سرگرفته است و طی همین مدت حدود ۲۰۰ قلاده سگ عقیم سازی و براساس توافق‌های انجام شده به کلنی از پیش تعیین شده در پارک شهروند منتقل شده اند.

علیجانی بیان کرد: در کلینیک عقیم سازی، یک دامپزشک باسابقه و تعدادی از همکاران او مشغول فعالیت هستند که پس از قرنطینه، عمل جراحی و اطمینان از وضعیت سلامت سگ ها، آنها را در کلنی های در محل مذکور رهاسازی می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار