ناقلین خاموش ویروس کرونا، عاملانی خطرناک/‌ ردپای ژنتیک بر بیماری کرونا

مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد بی علامت یک سوم افراد علامت دار بیماری کرونا را منتقل می کنند.

ناقلین خاموش ویروس کرونا ممکن است دیگران را مبتلا کنند؟کوروش سلیمی، مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که افراد بی علامت یک سوم افراد علامت دار بیماری کرونا را منتقل می کنند،گفت: ژنتیک در شدت بروز بیماری کرونا موثر است.

مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: ورزش سنگین که فشار زیادی به بدن وارد می کند سیستم ایمنی را ضعیف می کند .

سلیمی گفت:همچنین در سراسر دنیا پیشگیری بهتر از درمان است و با رعایت نکات ساده بهداشتی چون استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمع ها و شست و شوی مکرر دست ها می توان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

او افزود: در موج سوم ابتلای افراد به صورت خانوادگی به شدت افزایش پیدا کرده و در این شرایط باید فقط اعضای اصلی خانواده در خانه حضور داشته باشند و از دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی پرهیز شود.

مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: هنوز با این شرایط بحرانی شیوع کرونا برخی جوانان را می بینیم که از ماسک استفاده نمی کنند و فکر می کنند افراد جوان و سالم درگیر کرونا نمی شوند اما بر خلاف باور عموم ما جوانانی را داشتیم که بدون هیچ سابقه بیماری وقتی به کرونا مبتلا می شدند در عرض چند روز جان خود را از دست می دادند.

سلیمی افزود: ابتلا به کرونا در نوزادان، کودکان، جوانان و حتی مادران باردار دیده شده و ما خاطرات تلخی را از فوت این افراد داشتیم  و همه  افراد باید با دقت و جدیت دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

او با اشاره به این که مردم در این شرایط باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنند، گفت: افراد نباید استرس داشته باشند، خواب کافی، تغذیه مناسب داشته و مایعات  زیاد مصرف کنند.

مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود:  علت این که افراد بیماری را با شدت های مختلفی بروز می دهند میزان ویروسی است که وارد بدن آنان شده و شدت مواجهه آنان با افراد بیمار است.

سلیمی با بیان این که  ژنتیک نیز در شدت بروز بیماری موثر است، گفت: سابقه بیماری های مزمنی چون دیابت ، فشار خون و سرطان ها نیز موجب می شود افراد در معرض خطر بیشتری قرار بگیرند.

انتهای پیام / ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.