مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در طرح‌های گردشگری روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: این اداره کل در قالب عقد تفاهم‌نامه‌هایی آماده همکاری با میراث فرهنگی برای پیشبرد طرح‌های گردشگری روستایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در جلسه هماهنگی گردشگری روستایی، رعایت مولفه‌های ساخت و ساز در جذب گردشگر را موثر دانست و گفت: استاندار اردبیل توجه ویژه‌ای به رونق گردشگری روستایی دارد.

او با اشاره به افزایش پدیده مهاجرت روستاییان، توسعه گردشگری و رونق اقتصاد مناطق روستایی را ضروری ذکر کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: در حالی که طرح‌های مطالعاتی عمدتا اجرا نمی‌شود برای تسهیل‌گری طرح منظومه روستایی که در واقع سند بالادستی طرح‌های هادی است، اعتبارات جداگانه اختصاص داده شده و چنین طرح‌هایی هم‌اکنون در بخش‌های شاهرود و خمس خلخال فعال است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: قوانین محیط زیست دست ما را برای رونق گردشگری روستایی در قالب مقرارت تعیین شده باز گذاشته و در این زمینه آماده همکاری هستیم.

حسن قاسم‌پور افزود: در نظر داریم طرح پرنده نگری که می‌تواند انسان را با محیط زیست مانوس کند را در استان اردبیل پیاده کنیم و در این زمینه نیز آماده همکاری با میراث فرهنگی و گردشگری استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل هم با اشاره به اینکه شعار امسال سازمان جهانی گردشگری توسعه گردشگری روستایی است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم روستا‌ها خالی از سکنه نباشد و معیشت روستاییان تامین شود، در کنار حوزه دامپروری و کشاورزی باید گردشگری نیز رونق یابد.

نادر فلاحی تشریح کرد: برخلاف سایر استان‌ها که از مواد ساختمانی بوم‌گردی کاه گلی و سنگی استفاده می‌کنند در ازناو خلخال واحد‌های بوم‌گردی تماما چوب را داریم که در کشور بی‌نظیر است.

او افزود: همچنین ۵۰ واحد بوم‌گردی در شیران ایجاد شده و تغییرات چهره متفاوت برخی روستا‌های استان که گردشگران خاص خود را دارد بیانگر به نتیجه رسیدن همکاری ادارات میراث فرهنگی و بنیاد مسکن استان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار