مدیر یک انتشاراتی مطرح کرد؛

ورود به صنعت نشر در شرایط کنونی مقرون به صرفه نیست

مجید باشعور گفت: اگر کسی در شرایط کنونی بخواهد به صنعت نشر وارد شود انجام آن برایش مقرون به صرفه نخواهد بود.

مجید باشعور، مدیر مسئول انتشارات تایماز، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر فضای مجازی بر افزایش سرانه مطالعه در شرایط کنونی، گفت: فضای مجازی تاحدی در میزان سرانه مطالعه کشور موثر بود چراکه بسیاری از ناشران کتاب‌هایشان را در صفحه اینستاگرامشان معرفی می‌کنند و می‌فروشند؛ همان کاری که مشاغل دیگر نیز انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: اما تاثیر فضای مجازی بر سرانه مطالعه تاحدی نبوده است که در میزان فروش ناشران تاثیر بگذارد. اگر کسی در شرایط کنونی بخواهد به صنعت نشر وارد شود و با عنوان ناشر فعالیت کند، انجام آن برایش مقرون به صرفه نخواهد بود. چون مسیر صنعت نشر کاملا مشخص است و بازدهی زیادی ندارد.

مدیر مسئول انتشارات تایماز ادامه داد: ناشران همواره به پخش کنندگان کتاب و کتابفروشی‌ها تخفیف می‌دادند اما اکنون این تخفیف به مصرف‌کننده داده می‌شود و کتاب هایشان را با تخفیف در فضای مجازی می‌فروشند. در کلیت قضیه ناشران تغییری ایجاد نشده است این مسئله در صنعت نشر اهمیت دارد که چه میزان نیاز به مطالعه در کشور ایجاد می‌شود. تا تقاضایی برای کتاب وجود نداشته باشد وضع به همین ترتیب خواهد بود و کار دیگری نمی‌توان کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار