فرزندخواندگی ۳۹ کودک بی سرپرست در خراسان جنوبی

امسال ۳۹ کودک بی سرپرست در خراسان جنوبی به عنوان فرزندخوانده واگذار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۱۸ کودک پسر و ۲۱ کودک دختر در ۸ ماه گذشته به فرزندخواندگی سپرده شدند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۹ کودک بوده است.

او افزود: ۱۴۹ خانواده از قبل در نوبت تحویل فرزند هستند که پرونده آن ها تکمیل است و تعداد ۱۱۰ خانواده جدید نیز در سامانه فرزند پذیری در مرحله ثبت نام قرار دارند.

عرب نژاد در خصوص تعداد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، عنوان کرد: هم اکنون ۵۵۵ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز شبانه روزی و تحت مراقبت در خانواده در استان وجود دارد که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و ۴ کودک هم قابل واگذاری هستند که مراحل واگذاری آنان در دست اقدام است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان راه اندازی شده که از ۱۶ اردیبهشت امسال مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه از طریق آن به آدرسhttp://adoption. Behzisti. Net انجام می‌شود.

او ادامه داد: روند واگذاری فرزندان به خانواده‌های متقاضی با هماهنگی مراجع قضایی و سازمان بهزیستی انجام می‌شود و هرگونه مراقبت و سرپرستی غیر قانونی از طریق خرید و فروش نوزاد و جعل شناسنامه ممنوع است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.