مسئولان توجه بیشتری به موسیقی بانوان داشته باشند

هنرمند اندیمشکی در خصوص موسیقی بانوان گفت: بی توجهی مسئولان نسبت به کسب مقام و فعالیت‌های متعدد بانوان در موسیقی سبب کناره گیری و دلسرد شدن آنها در این عرصه شده است.

کیمیا پیغان برگزیده جشنواره ملی موسیقی جوان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مجموعه‌ای از عوامل مختلف مانند بی توجهی مسئولان نسبت به کسب مقام و فعالیت‌های متعدد بانوان در موسیقی و تشویق نکردن آنها از جمله دلایل کناره گیری آنان محسوب می‌شود.

او افزود: در رشته ویولن یک سال فعالیت داشتم که مقام اول را در استان کسب کردم، اما بعد از آن به علت گرایش به نوا‌های محلی در رشته کمانچه فعالیت خود را ادامه دادم و پس از مدتی به فراگیری ردیف‌های موسیقی کلاسیک ایرانی پرداختم.

پیغان عنوان کرد: به علت علاقه خود و خانواده به موسیقی ۴ سال است که به صورت حرفه‌ای در رشته ساز کمانچه محلی و سنتی فعالیت می‌کنم.

این هنرمند اندیمشکی بیان داشت: امسال در جشنواره ملی موسیقی جوان مقام دوم را کسب کردم و در سال‌های گذشته، رتبه اول سی و هشتمین مسابقات دانش آموزی سراسر کشور و همچنین  رتبه سوم سی و هفتمین دوره این مسابقات و رتبه اول مسابقات فرهنگی هنری خوزستان را به صورت ۳ سال پیاپی‌کسب کرده ام.

او گفت: هیچکدام از مسئولان به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک از زحمات کشیده شده برای اعتلای فرهنگ این شهرستان  در عرصه موسیقی تقدیر نکرده اند که این بی توجهی‌ها عامل دلسرد شدن علاقمندان این هنر است و اندیمشک در عرصه موسیقی دارای ظرفیت‌های بسیاری است، انتظار می‌رود بستری فراهم شود تا نوازنده‌ها دیده شوند و با فرهنگ سازی مناسب، جذب بیشتر بانوان در این رشته صورت گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
چگنی
۱۷:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام ..افرین به این بانوو
United States of America
چگنی
۱۷:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام ..افرین به این بانوو