بارش نخستین باران پائیزی در فارس همراه با خطر آبگرفتگی معابر

مدیرکل هواشناسی فارس از بارش نخستین باران پائیزی در استان فارس و آبگرفتگی معابر خبر داد.

قطره سامانی مدیرکل هواشناسی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به بارش نخستین باران پائیزی در استان فارس، اظهار کرد: سامانه بارشی از فردا چهارشنبه ۲۱ آبان ماه مناطق غرب و مرکز استان را فرا می‌گیرد و شاهد بارش باران در شهر‌های نورآباد، سپیدان، غرب شیراز، مرودشت و زرقان خواهیم بود.

او با بیان اینکه روز پنج شنبه گستره سامانه بارشی بیشتر شده و مناطق اقلید، آباده، ایزدخواست، صفاشهر، سد درودزن و بوانات را هم فرا می‌گیرد، ادامه داد: پیش بینی می‌شود در منطقه شمال نورآباد و دشمن زیاری بیش از ۴۰ میلی متر باران ببارد.

قطره سامانی تصریح کرد: روز جمعه به جز جنوب استان فارس، بارش در مرکز و شمال استان زیاد خواهد بود حتی در شیراز به سمت شهرک گلستان تا حدود ۲۰ میلی متر هم خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: با این توصیف و خطر نخستین بارش به علت گرفتگی راه آب‌ها و فقدان جذب خاک، امکان آبگرفتگی معابر وجود دارد.

او با بیان اینکه برای روز جمعه وزش باد نسبتا شدید و رعد و برق پیش بینی شده است، گفت: شهروندان توجه داشته باشند که از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب خودداری کنند.

او تصریح کرد: همچنین شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار