طرح ملی یاس در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

طرح ملی یاس «یاران آسیب ستیز» با همکاری مشترک جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سیستان و بلوچستان امسال اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان اظهارداشت: در این طرح از ظرفیت افراد مورد حمایت‌های مالی و معنوی کمیته امداد به عنوان نیرو‌های داوطلب و از ظرفیت‌های موجود جمعیت در زمینه نظام آموزشی و توانمندسازی برای ارائه آموزش در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران‌ها و بلایای طبیعی، روش‌های پیشگیری موثر از آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر‌ها با ساماندهی افراد آموزش‌دیده در خانه‌های هلالِ سراسر کشور استفاده می‌شود.

علیرضا میربهاءالدین افزود: مخاطبان این طرح دختران روستایی و ساکن مناطق حاشیه شهر‌ها هستند که به دلایل مختلف تا کنون ازدواج نکرده‌اند و به همین دلیل در معرض آسیب‌های متعدد اجتماعی هستند.

او بیان کرد: از منظر دیگر هم‌اینک که کمیته امداد این سرمایه گذاری را انجام داده فرصت مناسبی است تا اهداف فوق در حوزه خانه‌های هلال تحقق یابد تا با کمک مخاطبان طرح نه تنها در حوزه اجتماعی بلکه در موضوع امداد و نجات هم بتوان قدم‌های بسیار بزرگی را برداشت و با کمترین هزینه تیم‌های واکنش و فعالیت‌های اجتماع محور امدادی را ساماندهی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: فرایند اجرایی پیشنهادی این طرح در۱۰ گام اجرایی خواهد شد و جامعه هدف در این طرح بانوان در رده سنی ۳۰ تا ۴۵ سال است.

او افزود: در مرحله پایلوت ۴۰ شهر هر کدام مجوز تشکیل پنج تیم پنج نفره طرح یاس را در قالب خانه‌های هلال در مناطق حاشیه شهر دارند.

میربهاءالدین تصریح کرد: اجرای تقویم اجرایی مصوب شده و فعالیت‌های عملیاتی طرح در مناطق پایلوت از ابتدای اسفند امسال همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تا هفته هلال احمر سال آینده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار