جایی برای وقت گذرانی کودکان البرز با یار مهربان

سرپرست کتابخانه‌های البرز گفت: نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان البرز در هفته کتاب به بهره‌برداری می‌رسد.

آشتیانی، سرپرست کتابخانه‌های البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان البرز در شهرستان فردیس به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست کتابخانه‌های استان البرز با عنوان این که در هفته کتاب سال جاری دو کتابخانه در شهرستان فردیس به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این طرح ها شامل اولین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان و کتابخانه مسجد المهدی (عج) است.

آشتیانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اجباری کتابخانه‌ها، گفت: در این ایام برنامه‌های مجازی توسط کتابداران آماده و به اعضا ارائه شد.

او با بیان این که البرز به واسطه مهاجر پذیری نیاز بسیاری به این محیط‌ها دارد، افزود: تلاش شده کتابخانه‌هایی راه اندازی شود که در کنار آن علاوه بر کتابخوانی زمینه اجرای فعالیت‌های فرهنگی نیز داشته باشد.

سرپرست کتابخانه‌های البرز با اشاره به این که برخی ازطرح های کتابخانه‌ای استان به دلیل مشکلات مالی نیمه کاره رها شده است، گفت: در تلاش هستیم با کمک خیرین این طرح‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

آشتیانی با اشاره به این که سالانه برنامه‌های مختلف فرهنگی در حوزه کتابخوانی برنامه ریزی و اجرا می‌شود، افزود: ۳۹۰ نشست، مسابقه و جشنواره با محوریت کتاب از سال گذشته تا کنون در البرز برگزار شده است.

او با بیان این که باغ کتاب البرز که توسط شهرداری سال گذشته کلنگ زنی شد از پیشرفت خوبی برخوردار نیست، افزود: باید تلاش شود این باغ نیز آماده و در اختیار فرهنگ دوستان قرار گیرد.

در حال حاضر ۴۷ کتابخانه و همچنین ۲۱ کتابخانه مشارکتی در البرز وجود دارد.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.