عجیب‌ترین‌عارضه کرونا، کمبود‌اکسیژن خاموش

فوق تخصص گوارش و کبد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اکسیژن خون افراد بیماران زمینه‌ای که به کرونا به مبتلا شدند روزانه باید چک شود.

 امیر عباس واعظی، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرزدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بابیان این که اکسیژن خون افراد بیماران زمینه ای که به کرونا به مبتلا شدند روزانه باید چک شود،گفت: افرادی با بیماری قلبی پیشرفته مانند: نارسایی قلبی، بیماری کلیه پیشرفته به خصوص بیماران دیالیزی، بیماری زمینه‌ای کبدی پیشرفته مانند؛ سیروز کبدی، افراد دیابتی نوع ۲ و افراد چاق و پر فشاری خون، افراد سیگاری و کسانی که مشکلات ریوی و تنفسی دارند از جمله بیماران زمینه‌ای هستند که در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹هستند.

فوق تخصص گوارش و کبد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اگر فردی با بیماری زمینه‌ای در ابتدا دچار علائم خفیف بیماری کووید می شود نباید فکر کند بیماری در حال خاموشی است و باید از انجام فعالیت‌های پر استرس جسمی و روحی که فشار زیادی به بیمار وارد می کند مانند؛ ورزش‌های خیلی سنگین بپرهیزد.

واعظی با اشاره به این که بیماران زمینه ای باید از مایعات به اندازه مناسب به صورت میانگین ۲ لیتر در روز را استفاده کنند، گفت: باید حتما تنوع در تغذیه و مصرف سبزیجات و میوه‌ها را افزایش دهند.

انتهای پیام / ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.