سامانه بارشی مهمان آسمان سمنان می شود

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه جدید جوی با افزایش بارندگی و کاهش نسبی دمای هوا از فردا وارد استان سمنان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش باران و برف، مه آلودگی و کاهش دید، کاهش نسبی دمای هوا، وزش باد نسبتا شدید، از آثار این سامانه جوی است.

او افزود: بارش باران در غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در نیمه غربی، بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و سردسیر و مه آلودگی و کاهش دید افقی در نواحی کوهستانی و محور‌های شمالی خواهد بود.

مصطفوی ادامه داد: از فردا کاهش محسوس دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه رخ می‌دهد و از پنجشنبه تا هفته آینده، در نواحی سردسیر و کوهستانی دما حداقل به صفر و زیر صفردرجه خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره وزش باد نسبتا شدید به ویژه نواحی شمالی و احتمال کولاک هشدار داد و گفت: از فردا احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی و احتمال اختلال در تردد در محور‌های استان به دلیل بارش باران و برف و یخبندان وجود دارد.

احتیاط در تردد در محور‌های شمالی و کوهستانی به دلیل بارش باران و برف، لغزندگی، کاهش دید افقی و احتمال اختلال در تردد، تمهیدات پیشگیرانه لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی در مقابل سرما، اقدامات پیشگیرانه لازم در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی مرتبط با سرما از دیگر مواردی بود که مدیرکل هواشناسی استان سمنان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار