پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی ۳۵ طرح بازآفرینی شهری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پیشرفت فیزیکی طرح‌های بازآفرینی شهری این استان به ۶۵ درصد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مجموع طرح‌های بازآفرینی شهری استان مصوب سال‌های ۹۷ و ۹۸ در قالب ۳۵ طرح به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی رسیده است.

او افزود: براساس آخرین نقشه‌های مصوب در شهر‌های استان حدود یک هزار و ۳۲۵ هکتار از مجموع ۱۵ هزار و ۵۸ هکتار مساحت استان به بافت‌های ناکارآمد اختصاص دارد که معادل هشت درصد مساحت استان است.


بیشتر بخوانید


مقصودی اضافه کرد: این رقم در مرکز استان معادل ۸۶ هکتار بافت فرسوده و ۳۸۰ هکتار از مجموع یک هزار و ۴۹۸ هکتار مساحت شهر شهرکرد به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی در قالب بافت ناکارآمد شهری است.

او، مجموع طرح‌های بازآفرینی شهری استان مصوب سال‌های ۹۷ و ۹۸ را ۳۵ طرح در پنج شهرستان شهرکرد، بروجن، لردگان، بن و فارسان عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف زیربنایی، روبنایی، بهسازی، مطالعاتی و توانمندسازی در حال اجرا است.

مقصودی، همکاری نه چندان مطلوب مردم را از مهمترین چالش‌های اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان برشمرد و افزود: در سال گذشته ۳۷۰ فقره تسهیلات برای پنج شهرستان هدف طرح در نظر گرفته شد که در حدود ۲۰۰ متقاضی از این تسهیلات استفاده کردند.

او همچنین همکاری دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری را ضعیف ارزیابی کرد و اظهار داشت: بر اساس تبصره ۲ ماده ۵ تصویب‌نامه هیات وزیران، تامین ۳۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز طرح و برنامه‌های بازآفرینی بر عهده شهرداری‌ها و ۷۰ درصد بر عهده دولت است، اما با این وجود نهاد‌ها و دستگاه‌های عضو در این خصوص همکاری مناسبی ندارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار