طرح نظارت بر زنجیره گندم، آرد و نان پیگیری می‌شود

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت:طرح نظارت بر زنجیره گندم، آرد و نان با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  حسین وطن دوست، مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه شورای آرد و نان استان گفت: در راستای ارتقا کیفیت،کاهش ضایعات و جلوگیری از خروج آرد یارانه ای از چرخه رسمی و قاچاق این قوت قالب در دستور کار قرار دارد و طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

او با اشاره به اینکه همه نانوایان و تولیدکنندگان آرد باید به قانون اعمال شده تمکین کنند افزود: هرگونه افزایش خودسرانه قیمت، کم فروشی و تعطیلی غیر موجه نا نوایی ها با جریمه سنگین و کاهش سهمیه مواجه می شوند.

وطن دوست تصریح کرد:نظارت کافی بر روند تهیه و پخت نان و کنترل پروانه های فعالیت، همچنین نظارت بر کیفیت و کمیت آرد باید افزایش یابد و خوشبخانه در استان اردبیل هیچگونه کمبود آرد وجود ندارد و تنها بررسی شود و تنها مشکل در چرخه توزیع وکنترل و نظارت است که باید دست دلالان خرید آرد و خروج از چرخه تولید کوتاه شود.

او با اشاره به اینکه ۲۶۵۸ واحد نانوایی در استان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۱۰۶ واحد نانوایی در شهر اردبیل فعالیت می کنند و عمده مشکلات در سطح شهر اردبیل است باید با احصا مشکلات و بررسی جوانب از نگرانی مردم کاسته شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: تا بحال ۷۲ پرونده عرضه خارج از شبکه و ۱۰۰پرونده کم فروشی در تعزیرات حکومتی تشکیل شده و برخی تبانی ها بین کارخانه و نانوا و راننده حمل ارد گزارش شده باید بازرسی ها بدون اغماض انجام شود.

وطن دوست گفت : طبق مصوب شورای آرد و نان۳۰واحد فانتزی پزی به صنف صنعتی انتقال می بابد و واحدهایی که بدون پروانه کسب فعالیت می کنند پلمپ می شوند. 

او با اشاره به اینکه همه باید در این رابطه احساس مسوولیت داشته باشیم، بیان کرد: تخلف در رابطه با قوت قالب مردم استان و نحوه عرضه آن خط قرمز ماست و نباید در این رابطه با کسی تعارف داشته باشیم.

وطن دوست ادامه داد: راست آزمایی تحویل و انتقال سهمیه نانوایان با افزایش تعداد بازرسی امکان پذیر است و کلیه واحدهای نانوایی و سهمیه اختصاص داده شده به آنها احصا شود همچنین زمان شروع و پایان کار طبق قانون انجام شود.

مدیرکل اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه واحدهای نانوایی فاقد تابلو باید بررسی شوند، گفت:اتحادیه صنفی نانوایان نیز با همکاری بازرسین تا ۱۰روز آینده تابلوی ساعت کاری و شماره ۱۲۴ را در محل مناسب نانوایی ها نصب کنند تا از نگرانی مردم کاسته شود.

او با اشاره به اینکه واحدهایی که قوانین اعمال شده را رعایت می کنند مورد تجلیل قرار می گیرند افزود: دغدغه و تاکید استاندار اردبیل رفع مشکلات مردم و کاهش نگرانی آنها در رابطه با تامین نان سالم و کافی است .

وطن دوست از کلیه نانوایان فعال در سطح استان خواست با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در محل کار در وضعیت نا بسامان کرونایی یاریگر مردم باشند و همچنین مردم استان نیز با رعایت فاصله اجتماعی هرگونه کم فروشی و تخلف را با۱۲۴ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار