مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

فعالیت ۳۱ کارگاه تولید تجهیزات بهداشتی توسط مددجویان خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۳۱ کارگاه توسط مددجویان این نهاد در زمینه تولید ماسک پارچه‌ای و یک‌بارمصرف بهداشتی و لباس بیمارستانی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  با اشاره به نیاز عموم مردم و کارکنان بیمارستان‌ها به تجهیزات بهداشتی، مددجویان این نهاد کارگاه‌های خیاطی را تبدیل به کارگاه تولید ماسک بهداشتی و لباس بیمارستانی کرده‌اند افزود: این واحد‌های تولیدی تجهیزات بهداشتی زمینه اشتغال‌زایی ۱۶۰ مددجوی استان را فراهم آورده است.


بیشتر بخوانید 


او بابیان اینکه مددجویان امسال توانستند ۳۰۵ هزار و ۳۰۰ ماسک و لباس بیمارستانی تولید کنند، اضافه کرد: از این میزان ۲۲۹ هزار و ۸۰۰ عدد ماسک پارچه‌ای، ۶۷ هزار و ۴۸۰ عدد ماسک بهداشتی یک‌بارمصرف و هشت هزار و ۱۰۰ عدد نیز لباس بیمارستانی (گان) بوده است.

او  بابیان اینکه در ابتدای آغاز به کار این واحدها، تعدادی از ماسک‌ها توسط کمیته امداد استان خریداری و در بین اقشار محروم توزیع شد، افزود : هم‌اکنون این واحد‌های تولیدی، ماسک‌ها را برای فروش در داروخانه‌ها و بازار استان تولید می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان پرداخت و ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت‌شده است.

الهی راد بابیان اینکه ۸۳۵ طرح اشتغال‌زایی از محل این تسهیلات راه‌اندازی شده است، افزود: از مجموع طرح‌های اجراشده ۳۱۲ طرح از محل منابع امداد و هم‌افزایی، ۳۲ طرح از محل منابع تسهیلات پایدار روستایی و ۴۹۱ طرح نیز از محل منابع تسهیلات بانک‌ها پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.