رئیس سازمان امداد و نجات مطرح کرد؛

یک بالگرد هلال احمر به چرخه عملیات بازگشت

ولی پور از تعمیر و بازگشت یک بالگرد هلال احمر به چرخه عملیات خبر داد و گفت: امداد هوایی از سریع‌ترین و آسان‌ترین شیوه‌های امدادرسانی در دنیا است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه امداد هوایی از سریع‌ترین و آسان‌ترین شیوه‌های امدادرسانی در دنیا است، اظهار کرد: پایگاه‌های امداد هواییِ هلال‌احمر در سراسر کشور فعال است. بال‌گرد‌های هلال به‌منظور پایین‌آوردن زمان حضور عوامل امدادی و پوشش مناسب اقدامات امدادونجات به‌شکل ثابت یا موقت در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.

ولی پور عنوان کرد: اخیرا یک بالگرد با توان سازمان امداد و نجات تعمیر و به چرخه عملیات بازگشت و ۲۲ بالگرد امدادی در سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر وجود دارد که ۱۶فروند از این بالگرد‌ها تا خردادماه گذشته فعال بودند و بقیه‌ی آن‌ها نیاز به تعمیر و بهسازی داشتند.

رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از بالگرد‌ها در حوادث فصل زمستان گفت: با اورهالی که صورت گرفت، تعداد بالگرد‌های فعال هلال‌احمر به ۱۹فروند رسید، امیدواریم به‌زودی و با اورهال یک بالگرد دیگر ۲۰فروند بالگرد فعال در جمعیت هلال‌احمر داشته باشیم.

او در ادامه عنوان کرد: سعی خواهیم کرد با بهره‌گیری از توانمندی متخصصان داخلی در ماه‌های آینده سایر بالگرد‌های زمین‌گیر را هم به چرخه‌ی عملیات بازگردانیم.

 گفتنی است، پیش از این رئیس‌جمهوری از اقدام جمعیت هلال‌احمر در بازآمدسازی (اورهال) بال‌گرد‌های امدادی این جمعیت که در حوادث واقع در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور و همچنین در بحران‌ها، خدمات امداد هوایی شایسته‌ای ارائه می‌دهند، تقدیر کرده بود.

بل ۴۱۲ از بزرگ‌ترین بال‌گرد‌های نیمه‌سنگینِ فعال در ایران است که ۳۱۵۹ کیلوگرم وزن دارد و دو خلبان و ۱۳ مسافر ظرفیت آن است که با یک بار سوخت‌گیری ۶۶۳ کیلومتر پرواز می‌کند. حمل مسافر و مجروح در مناطق خشکی و دریا، قدرت پایداری زیاد و قابلیت پرواز در شب از جمله ویژگی‌های این بال‌گرد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار