شیراز میزبان دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه

دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و پنجمین همایش مداخلات پیچیده قلبی به صورت وبینار در شیراز در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محمد جواد زیبایی نژاد رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز شیراز با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و پنجمین همایش مداخلات پیچیده قلبی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از  سیزدهم آبان ماه امسال برای نخستین بار به صورت وبینار در کشور آغاز شده و تا پایان آبان ادامه دارد.

او، بیان کرد: در این وبینار علمی علاوه بر معرفی فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹، مطالبی در زمینه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی مطابق با آخرین یافته‌های علمی، کرونا ویروس  و ارتباط آن با بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه آریتمی‌ها و سکته قلبی ارائه شد.

 زیبایی نژاد، تصریح کرد: سندروم متابولیک ناشی از بیماری‌های نظیر چاقی، نداشتن تحرک، فشارخون بالا، دیابت و چربی خون است که این سندروم به شدت بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد و بیشتر افراد درگیر با این بیماری، دارای این نشانه‌ها هستند که یکی از محور‌های این کنگره بود.

رئیس دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و پنجمین همایش مداخلات پیچیده قلبی، ادامه داد: در وبینار امسال، بیشتر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز تحقیقاتی مهم و فعال کشور در زمینه بیماری‌های قلب و عروق از جمله شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، ایران، تهران، شهید بهشتی و بیمارستان‌های قلب شهید رجایی، بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز قلب تهران، انجمن‌های قلب مانند انجمن اینترونشنال ایران، اینترونشنال قلب و عروق ایران، اینترونشنال جنوب کشور و تغذیه مشارکت داشتند.

او، افزود: این وبینار با حضور گروه‌های بالینی قلبی و عروقی مانند پزشکان متخصص، جراحان قلب، بیهوشی قلب، گروه‌های تخصصی اکو، الکترولوژیست ها، کارشناسان پرستاری، تغذیه، طب و ورزشی و رشته فیزیوتراپی قلب برگزار شد.

 زیبایی نژاد هدف از برگزاری این کنگره‌ها را جلب مشارکت، همفکری و تبادل تجربیات علمی مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی برشمرد.

رئیس دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و پنجمین همایش مداخلات پیچیده قلبی، اضافه کرد: تاکنون چهار دوره از این وبینار‌ها برگزار شده و دوره‌های بعدی تا پایان آبان ادامه دارد و این دوره‌ها دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان و پرستاران است.

انتهای پیام/ت

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار