برنده جایزه مصطفی (ص)، واکسن کرونا تولید کرد

پروفسور اوگور شاهین یکی از برندگان جایزه مصطفی (ص) موفق شده است، واکسن کرونا تولید کند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت علی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه تبادل علمی و حمایت از دانشمندان جهان اسلام بنیاد مصطفی (ص) را پایه‌گذاری کرد. این نهاد در هر دوره جایزه مصطفی (ص) را به دانشمندان برتر ایران و جهان اسلام اعطاء می‌کند.

جایزه مصطفی (ص) که به نام گرامی پیامبر اسلام پایه‌گذاری شد تا کنون بازخورد‌های بسیار مثبتی در بین دانشمندان جهان اسلام داشته است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانست با پایه‌گذاری این رخداد علمی معتبر، ارتباط عاطفی و علمی دانشمندان و نخبگان برتر جهان اسلام را با ایران و زیست بوم علمی و نوآورانه کشور تقویت کند.

خبرگزاری‌های جهان اعلام کردند: واکسن تولید مشترک شرکت بایون‌تک و فایرز در بیش از نود درصد از آزمایش‌های انسانی با نتیجه مثبت ظاهر شده است و تا پایان سال جاری حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز از این واکسن تولید خواهد شد.

 این واکسن نتیجه کار تحقیقاتی گروه پرفسور اوگور شاهین استاد دانشگاه ماینتز و برگزیده سال ۲۰۱۹ جایزه علمی مصطفی در شرکت آلمانی بایون‌تک است.

شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایون‌تک اعلام کردند که واکسن مشترک این دو شرکت روی ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر در شش کشور آزمایش شده و هیچ گونه نگرانی در زمینه سلامت و ایمنی مرتبط با آن مشاهده نشده است.

تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن کووید-۱۹ ساخت این دو شرکت می‌تواند بیش از ۹۰ درصد افراد را از ابتلا به کووید-۱۹ مصون کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بازم دم خودمون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ارزش اين جايزه الان يك ميليون برابر شده و از حالا همه دانشمنداي دنيا برا بردنش به تكاپو ميافتن و رقيب جايزه نوبل ميشه
آخرین اخبار