چهارمین دور مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی پیرامون مرز‌های دریایی

چهارمین دور مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، امروز آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، منابع خبری امروز، چهارشنبه از آغاز چهارمین دور از مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بنا بر گزارشها، مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی امروز در مقر یونیفل در الناقوره در جنوب لبنان آغاز شد. بنابر اعلام این منابع، انتظار می‌رود هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در این مذاکرات طرح خود را برای ترسیم مرز‌های دریایی با لبنان ارائه کند. هیئت لبنان نیز در دور گذشته این مذاکرات، طرح خود برای ترسیم مرز‌های دریایی میان دو طرف را ارائه کرده بود.

بعد از چند سال از میانجیگری آمریکا، ۱۴ اکتبر در مقر نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در الناقوره در جنوب لبنان، مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با نظارت واشنگتن آغاز شد، اما دو طرف تا بدین لحظه به توافقی در این زمینه دست نیافته‌اند.

گفتنی است پیشتر نیز سفارت آمریکا درخصوص نتیجه بخش بودن مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز‌های دریایی ابراز امیدواری کرده بود.

سفارت آمریکا اعلام کرده بود: در نشست ۱۴ کتبر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای حاصل شد و نشست دوم نمایندگان لبنان و اسرائیل در ۲۸ و ۲۹ اکتبر با میانجیگری آمریکا و میزبانی سازمان ملل انجام شد که انتظار می‌رود به راه حل مورد انتظار طرفین برای این مسئله منجر شود.

سفارت آمریکا اعلام کرد که لبنان و رژیم صهیونیستی برای ادامه مذاکرات در ماه میلادی آینده متعهد شده‌اند.

هرچند مذاکرات هیئت لبنانی و صهیونیستی زیر یک سقف در روستای «ناقوره» در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی برگزار شد، اما طرفین به صورت مستقیم با هم مذاکره نداشته و نماینده آمریکا و نیرو‌های سازمان ملل (یونیفل) مذاکرات را هدایت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار