بازار خودرو در بیرجند سکته کرد!/ کاهش قیمت‌ ها و نبود مشتری در بازار

در چند روز اخیر با کاهش قیمت دلار، بازار خودرو نیز گویی دچار سکته شده است و روز‌ های کاهشی را به خود گرفته، اما همچنان مشتری برای خرید وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در روز‌هایی که بازار‌ها نوسان دارند و سیگنال‌ های افزایش قیمت از بازار ارز به سایر بازار‌ها ارسال می‌شود، خودرو شرایط عجیب و غافلگیرانه‌ای دارد و هر روز گران‌تر از روز ‍‍ پیش قیمت می‌خورد.

مشاهدات نشان می‌داد افزایش قیمت خودرو و کاهش قدرت خرید مردم، بازار خرید و فروش خودرو را قفل کرده است وخرید و فروش جز در موارد ضروری صورت نمی‌ گیرد.

کار و کاسبی نمایشگاه داران اتومبیل هم نمی‌ چرخد. قیمت خودرو‌ ها عجیب بالا رفته است حال باید دید تدابیر مسئولان برای کاهش و شکستن قول گرانی در بازار خودرو چه دنده‌ای را انتخاب می‌کند.

از ابتدای امسال بار‌ها وعده کنترل بازار خودرو از سوی مسئولان مطرح شده، اما خبری از کنترل این بازار نیست و بر اساس مشاهدات میدانی قیمت خودرو کماکان افزایشی است.


بیشتر بخوانید


حال و هوای این روز‌های بازار خودرو در سایه برخی پارامتر‌ها دچار دگرگونی شده است. کاهش نرخ ارز به عنوان اصلی‌ترین پارامتر تاثیرگذار، انتخابات امریکا، روند متداول فروش‌های خودروسازان در قالب پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده، آمار افزایشی تولید و همچنین عذرخواهی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از بابت وضعیت صنعت، بازار و کیفیت خودرو و با وعده افزایش تولید و شکستن انحصار خودرو سبب شده تا ریزش قیمت‌ها که از چند هفته پیش آغاز شده بود، این روز‌ها با شیب تندی که به سبب نرخ ارز رخ داده در سراشیبی قرار گیرد.

آن طورکه یکی از همشهریان بیرجندی معتقد است چرا باید قیمت پراید به ۱۴۰ میلیون تومان برسد.

او گفت: در آشفته بازار گرانی‌ها بازار خودرو سبقت گرفته و نیاز به پنچری دارد.

این شهروند که معتقد است روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو سبب شده تا معاملان به صفر برسد و گویا خرید و فروشی در بازار رقم نخورد گفت: چرا که خریدار به دنبال خرید خودرو برای سود و حفظ ارزش پول بوده و از سویی فروشنده هم برای سود بیشتر حاضر به معامله نیست.

یکی دیگر از شهروندان گفت: گویی هیچ سیاسیتی برای مدیریت بازار اعمال نشده و هیچ سازمانی خود را متولی ساماندهی بازار نمی‌داند از سویی دیگر گرانفروشی وجود دارد.

از سویی دیگر فروشندگان خودرو هم معقدند مردم باید دست از خرید خودرو بردارند تا شاید با کاهش تب خرید روند افزایش قیمت‌ها متوقف شود.

این بنگاه دار خودرو معتقد است اگر مردم ضرورتی ندارند دست نگه دارند تا شاید تب خودرو فروکش کند.

اما این روز‌ها با وجود نوسانات دلار قیمت خودرو روز‌های کاهشی را به خود دیده و به دنبال کاهش قیمت دلار و طلا، بازار خودرو که در ماه‌های گذشته نوسانات زیادی را تجربه و قیمت‌ها افسار پاره کرده بود این روز‌ها با کاهش قیمت روبه رو شده هر چند که خرید و فروش در این بازار راکد است.

راعی‌ فرد رئیس اتحادیه نمایشگاه داران بیرجند گفت: قیمت خودرو‌ها به دنبال افت قیمت دلار کاهش داشته است به طوری که پراید ۱۱۱ که هفته گذشته ۱۴۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد به ۱۱۵ تا ۱۲۰ میلیون رسیده است.

 اوافزود: با توجه به اینکه نوسانات بازار زیاد است و قیمت‌ ها ثبات ندارد خرید و فروشی انجام نمی‌شود و همه منتظر این هستند که قیمت‌ها باز هم تغییر کند.

راعی‌فرد معتقد است در حال حاضر با وجود کاهش قیمت خودورها، اما بازار کساد است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.