استاندار اردبیل:

گروه‌های پرخطر در برابر کرونا در اردبیل شناسایی شوند

استاندار اردبیل بر شناسایی و معرفی شیوه‌های نگهداری از گروه‌های پرخطر در برابر کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: لیست افراد پرخطر و واقع در سنین بالای ۶۰ سال توسط مراکز بهداشت در اختیار پایگاه‌های بسیج قرار گیرد تا اطلاع رسانی‌های لازم توسط این نهاد‌ها به مردم انجام شود.

او بیان کرد: لازم است مسوولان بهداشتی دستورالعمل‌های لازم در خصوص نحوه نگهداری از سالمندان را استخراج و در اختیار پایگاه‌ها قرار دهند تا به مردم اطلاع رسانی شود.

استاندار اردبیل با اشاره به کمبود تخت‌های بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزود: بیشترین افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را افراد دارای بیماری‌های زمینه و گروه‌های پرخطر و بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

بهنام جو مراقبت از سالمندان و گروه‌های پرخطر را در کاهش تعداد بستری‌ها با اهمیت دانست و همگان را به فرهنگ سازی در راستای مراقبت از سالمندان فراخواند.

او نقش صدا و سیما در این خصوص را مهم دانست و خواستار تولید برنامه‌هایی با محتوای مراقبت از سالمندان و پرهیز از ارتباط با این افراد شد.

استاندار اردبیل به افزایش شیوع کرونا در استان و تعداد مبتلایان به این بیماری اشاره کرد و خواستار رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از برگزاری همنشینی‌ها و اجتماعات خانوادگی تا زمان کاهش شیوع کرونا شد.

بهنام جو با بیان اینکه قرارگاه مقابله با کرونا در استان فعال شده، خواستار تشدید نظارت‌ها بر اماکن عمومی و جلوگیری از فعالیت اصناف غیر ضروری در استان شد.
او فرهنگ سازی بازدارندگی اصناف از حضور در مغازه‌ها را ضروری دانست و افزود: باید با استفاده از روش‌های بازدارندگی از قبیل جریمه و نظارت‌های مستمر از فعالیت اصناف بی توجه جلوگیری کنیم.

استاندار اردبیل بر ورود جدی همه حوزه‌های مربوطه در راستای کاهش سیر صعودی و آغاز سیر نزولی کرونا تاکید کرد و گفت: باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌های دخیل در امر مقابله با کرونا بسیج شده و بر اساس واقعیت‌ها اقدامات اصولی را انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این جلسه به آغاز طرح کنترل اصناف و ممانعت از فعالیت آنان بعد از ساعت شش عصر خبر داد.

بهروز ندایی افزود: در مراکز شهر‌ها، پاساژها، بازار تاریخی و برخی مغازه‌ها نکات ارائه شده در خصوص تعطیلی در موعد مقرر را رعایت می‌کنند، ولی در مناطق حاشیه‌ای نیاز به نظارت و مراقبت بیشتری داریم تا فرهنگ سازی‌های لازم در این مناطق نیز صورت گیرد.

او گفت: در حال حاضر وضعیت دو شهر استان یعنی اردبیل و مشگین شهر به حالت مشکی بوده و رسته‌های شغلی غیر ضروری در مشگین شهر به طور کلی تعطیل است.

معاون استاندار اردبیل از انجام گشت‌های مشترک در اردبیل خبر داد و افزود: در جریان این بازدید‌ها رعایت نکات بهداشتی، زمان تعطیلی پاساژ‌ها و بازارچه تذکر داده می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار