چگونه رانندگان اسنپ و تپسی بیمه شوند؟

مدیرکل دفتر امور نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه رانندگان اسنپ و تپسی، توضیحاتی داد.

محمد محمدی مدیرکل دفتر امور نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیمه رانندگان اسنپ و تپسی، اظهار کرد: رانندگان اسنپ و تپسی می‌توانند خودشان را بیمه اختیاری کنند و از مزایای بیمه اختیاری بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر امور نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: اسنپ و تپسی هر کدام کارمندانی در اختیار خود دارند که جدا از رانندگانی از عضو این استارت آپ هستند را بیمه اجباری کردند و کارمندان اسنپ و تپسی مشکلی برای بیمه اجباری که کارفرمایشان مشخص باشد، ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ نفر از کارمندان اسنپ و تپسی بیمه اجباری هستند، افزود: اسنپ و تپسی به عنوان کارفرمای آن‌ها حق بیمه برایشان پرداخت میکند. اما بیش از ۱۲۰ هزار نفر عضو اسنپ به عنوان راننده هستند و اسنپ نمی‌تواند به عنوان کارفرما برای این افراد حق بیمه رد کند و آن‌ها را بیمه اجباری کند.

محمدی درباره بیمه شرکت های دانش بنیان  و استارت آپ‌ها، بیان کرد: تمامی شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها می‌توانند برای بیمه اجباری کارمندان خود اقدام کنند و موسسان شرکت و اعضای موسسه که رابطه حقوق بگیری دارند می‌توانند بیمه اجباری شده و از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر امور نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه رانندگان تاکسی، گفت: تفاهم‌نامه‌ای را برای سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال کرده‌ایم تا در بودجه سال جدید اصلاحاتی صورت گیرد و منابع مالی برای بیمه پردازی رانندگانی که قرار است به لیست افزوده شوند در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۴:۲۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام اگه رانندگان را هم بیمه تامین اجتماعی کنید عالی میشه،خدا خیرتان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۰۰:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
میشه یعنی
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی‌السا
۲۲:۳۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
میشود با مشخص کردن ساعت کاری و شرایط خاص رانندگان را بیمه کرد ولی چه کسی دوست دارد هزینه کند برای مردم ؟
باید نهادی باشد که جلوی ظلم به رانندگان تمام وقت را بگیرد.
البته بعضی رانندگان تفننی مسافر میبرند ولی بقیه که شغل اصلیشان است متضرر میشوند.
إن شاء الله در دولت بعدی، به این دولت امیدی نیست که نیست
آخرین اخبار