سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان:

بهترین راه برای برگزاری مسابقات بسکتبال، متمرکز بودن آن است

کوهیان، سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان گفت: بهترین راه برای برگزاری مسابقات بسکتبال، متمرکز بودن آن است و با استفاده از تجارب دور اول می‌توانیم در ادامه، شرایط مناسب تری را فراهم کنیم.

فرزاد کوهیان، سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد پیروزی تیمش مقابل تیم بسکتبال مس کرمان گفت: بازی ساده‌ای نبود. ورزشکاران زمان زیادی است که از مسابقات دور هستند و امکانی هم وجود نداشت که در بازی‌های تدارکاتی و یا در تورنمتی شرکت کنند. در نیمه‌ی اول بازی، کار برای ورزشکاران ما و همچنین تیم مس برای این که در شرایط یک بازی قرار بگیرند، کمی سخت بود و نتیجه بازی هم این موضوع را نشان می‌داد که ما در نیمه اول خوب کار نکردیم. در ادامه بازیکنان روی بازی تسلط پیدا کردند و خدا را شکر توانستیم پیروز بازی شویم.

او در مورد شرایط خاص موجود و برگزاری بازی‌ها به شکل متمرکز در تهران به علت شیوع ویروس کرونا گفت: این موضوع که بازی‌ها به شکل متمرکز در حال برگزاری است، اتفاق خوبی است و این امکان را به وجود می‌آورد که شیوه نامه‌های بهداشتی به شکل بهتری اجرا شود. هر چه بیشتر بتوانیم تجاربی که در دور اول مسابقات کسب کرده ایم را به دور‌ه های بعدی انتقال دهیم و این که بتوانیم بازی‌ها را به سمت بیشتر قرنطینه کردن تیم‌ها ببریم، میزان خطری که ورزشکاران را تهدید می‌کند، کمتر خواهد شد. ما حتی می‌توانیم از شهر‌های دیگری که شرایط بهتری از نظر شیوع ویروس کرونا دارند و از امکانات خوبی بهره‌مند هستند، برای برگزاری مسابقات استفاده کنیم.

او ادامه داد: بهترین راه برای برگزاری مسابقات در شرایط موجود، متمرکز بودن آن است و از طرفی اگر بخواهیم مسابقات را تعطیل کنیم؛ مشخص نیست چه زمانی ویروس کرونا از بین خواهد رفت و اگر این گونه باشد،کل ورزش کشور تعطیل خواهد شد. در تمام دنیا، کشور‌ها مسابقاتشان را با تدابیری که در نظر گرفته اند برگزار می‌کنند و به نظر من شرایط در حال حاضر از چیزی که فکر می‌کردیم، بهتر است. فدراسیون بسکتبال کشورمان نیز تمهیداتی در نظر گرفته است و بر رعایت شیوه نامه‌ها به شکل جدی نظارت می‌کند. با گذشت زمان برگزاری مسابقات شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.

کوهیان درمورد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ گفت: تیم ما در این مدت عملکرد خوبی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بین بازیکنان و اعضای تیم داشته است و تجربه خوبی در این زمینه کسب کرده ایم. باشگاه از ما حمایت می‌کند و تمام ۱۲ بازیکن ما در بازی مقابل تیم مس کرمان حضور داشتند و هیچ مشکلی وجود نداشت. امیدوارم که این احساس مسئولیت بین تمام تیم‌ها وجود داشته باشد و تلاش کنند به تیم‌های دیگر آسیب نزنند. ما فقط مسئول تیم خودمان نیستم و مسئول تیم‌های دیگر نیز هستیم. با توجه به شرایط، دور اول مسابقات لیگ به خوبی برگزار شده است و امیدوارم با تجربیاتی که به دست می‌آوریم دور به دور بتوانیم شرایط برگزاری مسابقات را بهبود بخشیم و میزان خطر را کاهش دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.