هشدار هواشناسی درخصوص جاری شدن سیل/سپیدان رکورددار بارش در فارس

مدیرکل هواشناسی فارس درخصوص جاری شدن سیل در استان فارس به شهروندان هشدار داد.

قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، درخصوص جاری شدن سیل در استان فارس اظهار کرد: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش یابی، جاری شدن سیل در مناطق شمالی و غربی و حتی مرکز استان فارس وجود دارد.

او ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی تا صبح فردا شنبه ۲۴ آبان ماه در حال تشدید است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به بارش باران در نقاط مختلف استان فارس از چهارشنبه ۲۱ آبان تا صبح امروز جمعه ۲۳ آبان ماه، تصریح کرد: اردکان ۷۵ و ۲ دهم، درودزن ۴۲ و ۵ دهم و اقلید با ۳۷ و ۴ دهم میلی متر بیشترین میزان بارش باران را در سامانه اخیر به خود اختصاص داده اند.

قطره سامانی با اشاره به میزان بارش باران در سایر نقاط استان فارس، اضافه کرد: در آباده ۲۵ و یک دهم، ارسنجان ۲۲ و ۹ دهم، استهبان یک و ۲ دهم، ایزدخواست ۲۸، بوانات ۱۷، تخت جمشید ۲۳ و ۶ دهم، خفر ۵ دهم میلی متر و زرقان ۲۶ و ۲ دهم میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: در سروستان ۶ و ۸ دهم، شیراز ۲۰ و ۸ دهم، صفاشهر ۳۲ و ۵ دهم، فراشبند ۴ دهم، فیروزآباد ۲ و ۷ دهم، کازرون ۲۳، نورآباد ممسنی ۲۶ و ۸ دهم، نی ریز یک و ۴ دهم و شهرک گلستان شیراز ۲۱ و ۳ دهم میلی متر بارش باران به ثبت رسیده است.

قطره سامانی با بیان اینکه میانگین جمع بارندگی سامانه اخیر در استان فارس ۱۴ و ۴ صدم میلی متر است، افزود: میانگین جمع بارندگی امسال در استان فارس تاکنون ۱۴ و یک دهم میلی متر است.

او گفت: شهروندان از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان فارس ادامه داد: شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.