ماجرای تعطیلی ۲ هفته‌ای کرونایی به کجا رسید؟

این روز‌ها گمانه زنی‌ها درباره تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور در رسانه‌ها مطرح شده است و مسئولان هم در این باره اظهار نظر‌هایی کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا این روزها به یک قاتل سریالی تبدیل شده است که هر روز جان هزاران نفر را در جهان می گیرد و سیاه‌ترین روزهای صد سال اخیر در دنیا را رقم زده است. در روزهای اخیر رکورد فوتی‌های کرونا در جهان شکسته شد و این ویروس مرگبار در یک روز بیش از ۱۰ هزار قربانی گرفت.

مردم ایران هم مانند مردم بسیاری از کشورها از شر ویروس کرونا حال و روز خوشی ندارند‌. در سه هفته اخیر این ویروس وحشی سیاه ترین روزهای قرن را برای ایرانیان رقم زد و ۲۴ درصد فوتی‌های کرونا تاکنون در سه هفته اخیر ثبت شده است.

از طرفی باید توجه داشت که در ۲ هفته گذشته ایران جزو کشورهای رکورددار فوتی‌های روزانه کرونا در جهان بوده و حتی رتبه چهارم مرگ و میر روزانه کرونا را به نام خود ثبت کرده است.

به دنبال این میزان مرگ‌ومیر، متخصصان و مسئولان بهداشتی کشور در رسانه‌ها و فضای مجازی خواستار تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای تهران شدند.

ستاد ملی مقابله با کرونا هم در ۲ هفته اخیر با توجه به افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های کرونا در ایران، در ۸۹ شهرستان بحرانی کشور اعلام تعطیلی کرد و در ۲۵ استان برای چند روز محدودیت محدودیت تردد بین استانی اعمال کرد. همچنین از روز ۲۱ آبان مشاغل سطح ۲،۳ و ۴ از ساعت ۱۸ تعطیل شدند.

اما با وجود این محدودیت‌ها، به گفته کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در شرایط کنونی تنها راه شکست کرونا و زنجیره انتقال بیماری تعطیلی چند هفته‌ای و اعمال محدودیت سفر است.

همچنین فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران هم به دلیل وضعیت بحرانی پایتخت و آمار بالای بیماران بستری و بدحال در بیمارستان‌ها، تعطیلی حداقل ۲ هفته‌ای را برای دادن فرصت استراحت به کادر درمان و کاهش ورودی مراکز درمانی الزامی دانست و گفت: ما درخواست ۲ هفته تعطیلی را به ستاد ملی مقابله با کرونا داده‌ایم.

روسای ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی که سکانداران کشتی نظام سلامت در کشور هستند با وجود اعمال محدودیت‌های ذکر شده، چند روز پیش در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار تعطیلی حداقل دوهفته‌ای سراسری همراه با اعمال محدودیت جدی در سفرهای بین شهری و رفت‌وآمدهای غیرضروری درون شهری همگام با ادامه محدودیت های اعمال شده قبلی، نظارت همه جانبه و موثر بر نحوه اجرایی شدن آن و نیز برخورد قاطع و بازدارنده با برگزارکنندگان هرگونه گردهمی و تجمع در سراسر کشور شدند.

موضوع تعطیلی ۲ هفته ای کرونا همچنان در صدر اخبار فضای مجازی و رسانه‌هاست و خبرهای ضدونقیضی نیز در این باره منتشر می‌شود؛ از جمله خبری مبنی بر موافقت رئیس جمهور و مخالفت استاندار تهران با تعطیلی منتشر شد که محسنی بندپی این موضوع را تکذیب کرد و گفت که موضوع تعطیلی تهران و کلانشهرها هنوز در صحن ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح نشده است اما من با این موضوع موافق هستم.

در نهایت روز پنجشنبه قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت از بررسی تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور در روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد. حالا باید منتظر ماند و دید که در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی در این باره گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید

اجرای طرح محله محور کردن مقابله با کرونا از ۱۹ آبان/ پایان محدودیت‌های کرونایی در ۴۳ شهرستان بحرانی

محدودیت‌های جدید کرونایی در راه است/ افزایش ۲ برابری آمار فوتی‌های کرونا در یک ماه اخیر

محدودیت‌های نیم بند، آمار مرگ و میر را پایین نمی‌آورد

تعطیلی چندهفته‌ای تنها راه قطع زنجیره انتقال کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۳۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
مگه با دوهفته تعطیل کردن درست میشه مگه عید دوهفته تعطیل نبود
پس چرا درست نشد
بعد دوهفته تعطیلات چیکار میکنید فقط ضرر ب اقتصاد میزنید
مردم باید رعایت کنند
راهش تعطیل کردن نیست خرج مردم کارگر کی میده
اجاره مردم کی میده هزینه هاشون کی میده بیارید بدید بعد بگید ی ماه تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
من یک کارمند شرکت خصوص هستم و یک مادر که فرزند زیر سه سالم رو میزارم خونه مادرم و میام شرکت
تو این مدت نه مرخصی نه کار پاره وقت واسم درنظر گرفته شده.
مسئولین فقط و فقط حرف می زنند و هیچ نظارت و پیگیری نیست.
کلیه مشاغل غیرضروری باید تعطیل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
تهران را قرنطینه کنید بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
لطفا تهران را تعطیل نکید مردم تهران شعور ندارند به مسافرت میروند و موج بعدی کرونا به راه می افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فعلا انگار مسئولین تو تعطیلات دوهفته ای هستن که شنبه تازه میخوان اعلام کنن . یعنی چی شنبه ؟ پنج شنبه چش بود؟ از دو هفته پیش درباره تعطیلی چندهفته ای کل فضای مجازی راجبش مطلب گذاشتن ولی گوش شنوایی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۲:۴۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مثلا اگه پنجشنبه یاجمعه جلسه بذارن قبول نیست یاچی؟؟
وقتی دقیقه ایی ادما دارن میمیرن چرا جلسه زودتر برگزار نشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
وزارت کار باید روزهای کاری کارخانه جات و کارگاه های مستقر در شهرک های صنعتی را بین شنبه تا چهارشنبه تقسیم کند و پنج شنبه ها را تعطیل کند تا کارگران در منزل بمانند و به کرونا مبتلا نشوند .
Germany
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
الان می گن مقصر امریکاس ک تحریم کرد و ما تعطیل نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۳۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
با عرض سلام خواهشا زودتر تصمیم گیری کنید و برنامه ای بریزید. کرونا داره روز به روز به ما نزدیکتر میشه و امینیت جانی ما رو به خطر انداخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
هر کاری میخواین بکنید ولی بدونید تعطیلی بدون برنامه ریزی چقدر انسان بدبخت رو ب کام مرگ میبره‌...بی پولی ..احاره ...بی نونی ..
United States of America
Mina
۲۳:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
تعطیلی فقط پاک کردن صورت مسئله است..چندتا قانون سفت و سخت بذارین که مردم مجبور به رعایت بشن..مکانهای شلوغ مثل بانک هارو ببندین و سیستم بانکداری الکترونیک رو فعال کنین..مدارس روهم کامل به صورت مجازی برگزار کنید.برای هرنهاد جداجدا تصمیم بگیرن به طوری که مواجهه کمتر شه..لزومی به تعطیلی نیست که..کدوم کشورا الان تعطیل میکنن..تضمینی هست بعد تعطیلی اوضاع بهتر بشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
آخییی ن خیلی اقتصادمون خوبه بفکر اونن ک تعطیل نمیکنن دلتون بحال مردم عادی نمیسوزه بحال کادر درمان بسوزه بیچاره ها پوستشون کنده شد مسوولین خودشون فقط حرف میزنن ماهی خدا تومن میگیرن اوموقع کادر درمان وسط آتیش مرگن
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۲۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
آقای دولت هرکی تصمیم گیرنده ای تنها راه تعطیل کردنه بیخودی دنبال راه دیگه ای نرین هرچی بگذره هم وطن بیشتراز دست میدیم تازمانی که مردم تو کوچه خیابون باشن همینه که میبینین
حالا دیگه شما وجدان تون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
چرا تعلل میکنید چند تا از کارگران کارخانه ما مبتلا شدند وحالشان وخیم است چرا به فکر مردم عادی کارگر ان کارخانه ها نیستید که حداقل روزانه 8 تا 16 ساعت در کنار همدیگر هستند وامار یان در ان زیاد است وکارفرماها هم عین خیالشان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
به نظرم تنها راه کم شدن آمار ابتلا ومرگ تعطیلی چند هفته ای هست من کاسب هستم با این وضعیت بالای کرونا بازار هم خراب شده واگر مریضی کم بشه شاید کاسبی هم بهتر بشه.مطمئنن یکی از علتهای خرابی کسب وکار همین کروناست.
Estonia
محمد
۲۰:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
تعطیلی دو تا 3 هفته راهش نیست و دوباره همه میان بیرون و فقط به کسب و کارها آسیب میزنه و من مستاچر با اجاره 2 میلیون و قسط یک میلیون و خرج زندگی و خیلی از افراد و کارگران چه کنن؟

ببینید چین چه کار کرده، مردمش رعایت کردن و ماسک زدن و الان مبتلا تقریبا صفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
باید تعطیل و رفت آمد بین شهری کنترل و با مدیران که کارمندان را وادار به حضور در محل کار می‌کنند برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
دو هفته تعطیل بشه خوبه به شرطی که مسافرت هم ممنوع باشه و کسی نتواند از تهران و کرج خارج و یا وارد شود.اگر دو هفته تعطیلی باشه بدون منع سفر به درد نمی خورد.
Pakistan
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
تعطیلی دو هفته ای ضرورتی برگشت ناپذیر است و باید انجام گیرد کسی در این دوهفته نمیمیرد ولی تعداد بسیار زیادی انسان از خطر مرگ رهایی می یابند
این کار عرضه می خواهد که بعید است دولت بتواند این کار را انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
باین دولت بی تدبیر ونامیدی که تو همه ی زمینه ها داشتن و دارن باید فکری اساسی دیگری کرد و این ستاد کرونا از این جناب بی کفایت گرفت واقعا بابا چقدر صبر چقد باید مردم بمیرن اخه کشورهایی که خیلی کمتر درگیر کرونا هستند اقدامات خیلی بهتری انجام دادن ومیدن و توصداوسیما فقط میگن فلان جا بیسارجا بابا داخل رو دریابید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۴۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
جون آدمها چقدر براتون ارزش داره؟ لاقل تو عمرتون یک تصمیم درست بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
شاید این شنبه بیاید شاید ..... بخدا اگ مسوولین عرضه داشتن جمعه ها تعطیل نمیکردن وبایس شبانه روز جلسه میذاشتن اما چ کسی دلسوز ملت ??
Iran (Islamic Republic of)
رز
۱۹:۴۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
امروز یه نفر تو خیابون سیب زمینی پیاز گوجه دزدید باید بخندیم یا گریه کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
فقط بانکها را تعطیل کنید ببینید چقدر رفت و آمد کم میشه. من کارمند بانک هستم چند روز قبل دو نفر به همراه خانم کهنسالی آمدن شعبه ما نوبتشان که شد گفتم بفرمایید کارتان چیه گفتند برای مادرمان میخواهیم حساب باز کنیم ، سوال کردم به چه منظوری میخواهید برای ایشان حساب باز کنید گفتند همینجوری ، باز از خود مادرشان سوال کردم ، گفت دلم میخواد تو بانک شما حساب داشته باشم. دیگه قضاوت با خودتان .
درضمن از این موارد در بانکها زیاد مشاهده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ES
۱۹:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اگه میخواین تعطیل کنید باید به فکر کارگر های روزمزد و قشر هایی که با این تعطیلی اسیب میبینن باشید من کارمند که حقوقمو میگیرم ولی اون کسی که اگه کار نکنه پولی نمیگیره از کجا بیاره بخوره اجاره بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
من کارمند بخش خصوصی هستم.
اما رییس ما با تعطیلی موافقت نمیکنه.
خواهش میکنم حال ما را دریابیددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
عباس کریم زاده
۱۸:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
با دوهفته تعطیلی چیزی درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
بابا بسه تورو خدا. همه چیز تعطیله من چه قدر خوشحالم
تو به من دلبستی از چشات معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
آره تعطیل کنید همه یورش بیارن شمال بگن ویلا داریم. مردم شمال کم کم دارن به این نتیجه میرسن که باید این ها رو بیرون کرد. چون جز آسیب چیزی برای شمال نداشتن.
Iran (Islamic Republic of)
نظری
۱۸:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
من که صددرصد مطمئنم اینجور طرح ها با وجود خسارت سنگین اقتصادی به خصوص به قشر ضعیف جواب نمیده.هم همه مردم همکاری نمیکنن هم دولت نشون داده که نظارت جدی نداره.این همه کشور تو دنیا همین وضعو الان دارن.بخصوص اونایی که تو نیمکره شمالی ان.اگه با دوهفته تعطیل کردن مشکل حل میشد یعنی اونها بلد نیستن اینکارو بکنن؟؟تازه اونها به خسارت دیده ها کمک میکنن اما اینجا...
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۸:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام
اولا که ایران از اولش هم جز اولینهای لیست بود. وقتی بر اساس جمعیت حساب کنی، ولی خب گفته نمیشد. حالا دیگه یه باره شده.
ثانیا این کرونا نیست که کشته میگیره، این بی مسئولیتی یه عده از مسئولین و مردم هست که باعث این اتفاقات میشه
Iran (Islamic Republic of)
کرونا
۱۸:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
مسخره کردن خودشونو مارو و همرو، تا همه به کام مرگ نریم و عمق فاجعه بیشتر نشه تعطیل نمیکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
مخالفت می کند معلوم است از مدیریت معکوس و نتیجه هولناک برنامه ها..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
آنقدر دست دست کردید که باید دو سه هفته تعطیل کنید.
وقتی دیدید داره میره بالا دو هفته تعطیل میکردید شیب کرونا سریع کاهش پیدا میکرد. الان جوری شده که با سه هفته هم تاثیر چنداری نداره.
بازم دست دست میکنید. تو این شرایط پنج شنبه جمعه باید تصمیم گیری میکردید. شما نماینده مردم در شرایط بحرانی هستید نه اینکه تو این شرایط به تعطیلات برید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
همه کشورها تو این شرایط بحرانی سریع تصمیم به تعطیلی میگیرن...
یعنی جان آدما ارزشش از تعطیلات آیینی عید نوروز کمتره
فقط یک فکری هم به حال ما خانواده های بازاری بکنید
اگر قراره همه تعطیل باشند، و ما ضرر کنیم
پس خیابان ها هم تعطیل کنید
همه چیزو تعطیل کنید
مسافرت را تعطیل کنید
که ارزشش این ضرر کردنو داشته باشه
آخرین اخبار