طرح نماد امسال هم با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه لاران گفت: علی رغم شیوع کرونا و وضعیت خاص مدارس، طرح نماد امسال هم با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرج الله ارژنگ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه لاران در جلسه کمیته علمی اجرایی برون سازمانی طرح نماد گفت: علی رغم شیوع کرونا و وضعیت خاص مدارس، طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌ آموزان که به اختصار «نماد» خوانده می‌شود امسال هم با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود.

او با تأکید براهمیت این طرح بزرگ در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی افزود: نماد عنوان یک طرح مهم در حوزه امور اجتماعی کشور، با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان، در مدارس اجرا می‌شود.

ارژنگ اضافه کرد: در طرح نماد مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی، به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتار‌های پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و مؤثر اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


او به رشد آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و پایین آمدن سن اعتیاد اشاره کرد و افزود: خانواده و مدارس دو نهاد تأثیرگذار و مهم در الگوسازی افراد جامعه هستند که توجه به نقش هرکدام می‌تواند اقدام مثبتی در جهت پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی باشد.

ارژنگ با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا گفت: کارگاه‌های آموزشی طرح نماد باید در شبکه شاد برگزار شود.

او ادامه داد: راه اندازی صدای مشاور با همکاری پنج نفر از مشاورین متخصص منطقه از طرح‌های خوبی بود که توسط آموزش و پرورش در ایام کرونا راه اندازی شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.