صدور ۸۰ مجوز مشاغل خانگی در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از صدور ۸۰ فقره مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی مستقل و ۱۳ فقره مجوز مشاغل خانگی پشتیبان طی امسال در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از اعطای تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی در استان زنجان خبر داد و گفت: این تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال، ترویج و رونق صنایع دستی به فعالان صنایع دستی مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.
 
او ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط با ثبت نام در سایت مشاغل خانگی و بررسی احراز شرایط آن‌ها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان و تایید اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی زنجان بر اساس دستورالعمل، به بانک عامل برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

ارجمند افزود: طی امسال ۸۰ فقره مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی مستقل و ۱۳ فقره مجوز‌های مشاغل خانگی پشتیبان صادر شده است.

او تصریح کرد: از آغاز امسال تاکنون ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا نیز به صنعتگران صنایع دستی استان زنجان پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه گفت: امروزه کسب و کار‌های خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شوند.

او افزود: قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل، سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن‌ها می‌شود، که از جمله می‌توان به ایجاد توازن بین مسؤولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی‌کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه کار خانوادگی اشاره کرد.

ارجمند با بیان اینکه صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از جمله بخش‌هایی هستند که به علت شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیده‌اند، گفت: امیدواریم بتوانیم با منابع محدود حمایت‌های لازم را از هنرمندان حوزه صنایع دستی داشته باشیم.

 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.