آزادسازی ۱۱۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد کرمانشاه

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه از آزادسازی ۱۱۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد کرمانشاه طی هفت ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بابک ترابی مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه با اشاره به تداوم فعالیت‌های ستاد دیه استان در این شرایط کرونایی، گفت : تمام جلسات کمیته ویژه بررسی پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد و نیز جلسات بین شاکیان و متشاکیان را در این مدت با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار کردیم که خوشبختانه منجربه آزادی سازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان شده است.

او گفت : با مجموعه پیگیری‌هایی که از ابتدای امسال تا پایان مهر انجام دادیم، حدود ۱۱۳ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان با بیان اینکه از این تعداد دو نفر زن و یکصد و یازده نفر مرد بودند، افزود: ۷۳ نفر از زندانیان آزاد شده به علت بدهی مالی، ۳۵ نفر بدهی مهریه و نفقه و پنج نفر بخاطر دیه در زندان بودند.

او مجموع بدهی این تعداد زندانی را حدود ۵۸۴ میلیارد ریال اعلام کرد که بخشی از آن با اخذ گذشت شاکیان بخشیده شده است.

ترابی از کمک بنیاد مستضعفان برای آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد کرمانشاه هم خبر داد و گفت: با کمک حدود ۲۲ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان بخشی از منابع مورد نیاز آزادسازی ۷۱ نفر از زندانیان استان فراهم شد.

او افزود: بخشی دیگری از هزینه آزادسازی زندانیان را از محل منابع استانی ستاد دیه، اخذ گذشت شاکیان و کمک بیمه‌ها پرداخت کردیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان از برنامه ریزی این ستاد برای آزادسازی ۲۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان تا پایان امسال خبر داد.

او با بیان اینکه در هفت ماهه اول پارسال تقریبا همین تعداد زندانی را از زندان‌های استان آزاد کردیم، گفت: هرچند برنامه ریزی داشتیم امسال زندانیان جرائم غیرعمد بیشتری را از زندان‌های استان آزاد کنیم، اما برگزار نشدن جشن‌های گلریزان به دلیل شیوع بیماری کرونا یکی از عواملی بود که مانع از تحقق این هدف شد.

ترابی افزود: البته امسال در ایام محرم تعدادی از هیئات‌های قدیمی کرمانشاه هزینه نذورات خود را برای آزادسازی زندانیان اختصاص دادند و از طرفی برخی خانواده‌ها هم هزینه‌های مراسم ختم و یا عروسی خود را در این راه صرف می‌کنند که جای تقدیر دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار