استاندار اردبیل:

مشارکت شستا در ساخت راه خلخال - منجیل

استاندار اردبیل گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده احتمال ورود شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تکمیل پروژه راه اصلی خلخال - منجیل شدت گرفته و به زودی نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید پروژه راه کلور _ درام گفت: مقدمات مشارکت این شرکت برای ساخت بخشی از این راه اصلی فراهم شده که در صورت توافق نهایی پیشرفت راه سازی خلخال به منجیل افزایش می یابد.

او تسریع در عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال - منجیل را خواستار شد و افزود: برغم محدودیت‌های اعتباری در شرایط حاکم،  اعتبارات عمرانی در استان اردبیل افزایش یافته و با تزریق۲۰میلیارد تومان برای این پروژه بخشی از مشکلات مربوط به طلب پیمانکار و نیاز مالی آن حل می شود.

بهنام جود افزود: برای امسال اعتبار مصوب این پروژه ۳۰ میلیارد تومان بوده که در بحث سفر رئیس جمهور بیش از ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که تخصیص آن ۶۰ درصد اعلام شده و در اختیار پروژه قرار می گیرد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مسیر کلور درام دارای آب و هوایی خاص است با شروع فصل سرد پیمانکار ماشین آلات و نیروی کار خود را از سایر پروژه ها به این پروژه انتقال می دهد که در تسریع روند کار کمک خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه این پروژه با بیش از ۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فعال است گفت: تکمیل این مسیر علاوه بر کاهش مسافت یک مسیر ارتباطی خلخال به استان گیلان و زنجان یک جاده موثر گردشگری و حمل و نقل برای استان اردبیل خواهد بود که در فصل زمستان هیچ وقت مسدود نمی شود.

او بیان کرد: مسیر این جاده بهترین مسیر بدون گردنه برای ارتباط با مرکز کشور بوده و در این پروژه بیش از یکصد‌ پل کوچک و شش پل بزرگ احداث شده و یا در حال احداث است و خوشبختانه پیمانکار پروژه ابنیه های اصلی را کار کرده و پیشرفت خوبی در این راستا وجود دارد.

اکبر بهنام جو با بیان اینکه از محل اعتبارات جهش تولید نیز برای دو شهرستان خلخال و پارس آباد در نظر گرفته شده گفت:در سایه پیگیری های انجام گرفته برای مسیرهای خلخال ـ کلور ـ درام و اردبیل ـ پارس آباد ـ سربند اعتباری ویژه اختصاص می یابد تا شاهد تسریع پیشرفت پروژه ها در این مسیرها خواهیم شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: پارسال اعتبار پروژه کلور_ درام زیر هشت میلیارد تومان بوده که امسال اعتبارات نسبت به پارسال گشایش خوبی داشته و تقریبا ۳ برابر شده شده است.

او با بیان اینکه پروژه راه‌سازی خلخال ـ کلور ـ درام ۵۵ کیلومتر است گفت: این جاده مسیری مشترک بین ۲ استان اردبیل و زنجان است که از این مسافت ۳۷.۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی درحوزه استحفاظی استان زنجان قرار دارد که پیشرفت فیزیکی مسیر در حوزه اردبیل تا به امروز ۳۰ درصد اعلام شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه خلخال ـ منجیل از محل اعتبارات استانی و از سال ۸۷ شروع شده تصریح کرد: از زمان شروع این پروژه تاکنون ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مختلف هزینه شده، که پارسال ۱۲۶ میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه اختصاص یافت. 

در ادامه بهنام جو از جانمایی و ساخت مجتمع‌های بین راهی این مسیر تا یک‌ماه آینده  خبر داد و گفت: همزمان با ساخت و پیشرفت پروژه باید مجتمع های رفاهی نیز درمسیر جانمایی و استقرار یابد تا در صورت تکمیل مسافران در رابطه با جایگاه سوخت و مسایل رفاهی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چرا با بر هم زدن اکوسیستم مرتبا جاده های جدید در رشته کوه البرز ایجاد میکنید؟؟؟؟؟؟ ضرورت اتصال خلخال به منجیل بطور مستقیم چیست؟؟؟؟ چیزی جز تخریب محیط زیست ارمغانی برای هر دو استان نخواهد داشت