رایگان شدن بیمه سلامت در استان مرکزی

متقاضیان بیمه سلامت استان مرکزی می‌توانند رایگان بیمه سلامت دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمد رضا جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از ارائه دفترچه بیمه سلامت رایگان به افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی خبر داد.

جیریایی افزود: با عنایت به مصوبات جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و ابلاغ سازمان بیمه سلامت ایران و با توجه به شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا، بیمه پایه سلامت بدون الزام به ارزیابی وسع با دفترچه رایگان در اختیار مشمولین قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: تا پایان سال جاری متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورتی که ساکن همان شهر باشند بدون ثبت نام درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار شش ماهه برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: خانواده‌های متقاضی پوشش بیمه ایرانیان به منظور استفاده از خدمات موسسات خصوصی کماکان می‌توانند بر اساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن (پرداخت ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حق بیمه) و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، بیمه ایرانیان دریافت نمایند.

او ادامه داد: ساکنان روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر هم می‌توانند تا پایان امسال بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه (رایگان) روستاییان با اعتبار ۶ ماهه دریافت یا با پوشش فعلی دفترچه خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

جیریایی تصریح کرد: هدف سازمان بیمه سلامت ایران رضایتمندی مخاطبان هدف از ارائه خدمت می‌باشد به همین منظور در راستای پیشگیری از ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان دولت که طرف قرارداد هستند و به منظور رعایت و کنترل شیوع کرونا متقاضیان بیمه می‌توانند از فرصت پیش روی استفاده کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.