"ایران قوی" کلید خورد

"فهما" عنوان طرح ملی است که امسال مرحله دوم آن با عنوان "ایران قوی" کلید خورده، طرحی که می‌کوشد ایران را در حوزه فرهنگ در فضای مجازی قوی کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دومین دوره این طرح امسال با مشارکت ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور از ۲۲ آبان شروع شده و به مدت ۹۰ روز و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

سه شبستان "فرهنگ"، "هنر" و "نوآوری" سه عنوان اصلی برنامه‌های این طرح هستند که ۱۲ رواق شامل دانش، نور، کتاب، همدلی، رسانه، سرود، نمایش، فیلم، قلم، کارآفرینی، فناوری و ترنج را زیرمجموعه خود دارند و ذیل این ۱۲ رواق نیز ۴۰ برنامه طراحی و تهیه شده است.

حجت الاسلام افشین کلات پور مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه با اشاره به شروع این طرح در کرمانشاه همزمان با اجرای آن در سراسر کشور، گفت: این طرح از ۲۲ آبان ماه همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه کلید خورده و تلاش دارد تا کرمانشاه را همپای دیگر استان‌های کشور در زمینه فرهنگ و هنر در فضای مجازی قوی کند.

او افزود: در این طرح ۵۶۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان با بیش از ۳۰ هزار عضو مشارکت دارند و طی این ۹۰ روز می‌کوشند تا در برنامه‌های تدوین شده شرکت کرده و به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازند.

کلات پور ادامه داد: فضای مجازی در شرایط شیوع کرونا اهمیتی دوچندان یافته و امروزه باید همه ما در این فضا حضور پیدا کرده و با تولید محتوا به مناسب سازی هرچه بیشتر آن کمک کنیم.

او به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و افزود: طرح "ایران قوی" در حقیقت لبیکی به فرمایشات ایشان است و باید نیرو‌های انقلابی بیش از پیش به عرصه فضای مجازی ورود کنند.

این مسئول به حضور کم رنگ بچه‌های انقلابی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: همین امر موجب شده دشمنان این فضا را مصادره به مطلوب کنند و باید با طرح‌های اینچنینی حضور بچه‌های انقلابی را در این فضا پررنگ‌تر کنیم.

او با بیان اینکه در پایان طرح از کانون‌های فرهنگی و هنری برتر کشور تجلیل می‌شود، گفت: علاوه بر این شرایطی اندیشیده شده تا اختراعات و اکتشافات هم در این طرح به ثبت برسد و علاقمندان می‌توانند طرح‌های اختراعی خود را در سامانه بارگذاری کنند و در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد.

کلات پور با بیان اینکه در کنار اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، امکان حضور مردم عادی هم در این طرح فراهم است، گفت: علاقمندان برای شرکت در این طرح و برنامه‌های آن می‌توانند به آدرس www.fahma.org مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار