وکیل باشگاه پرسپولیس: برای رفع محرومیت آل کثیر، دست از تلاش برنمی داریم/ رای پرونده شکایت باشگاه النصر به سود ما خواهد شد

وکیل گفت: در پرونده شکایت باشگاه النصر، ما از یک واقعیت و حق مسلم که متعلق به پرسپولیس است، دفاع می‌کنیم و رای پرونده به سود ما صادر خواهد شد.

امیر ساعد وکیل، وکیل باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت پرونده شکایت باشگاه النصر عربستان از پرسپولیس گفت: پس از مسابقه پرسپولیس و النصر عربستان، حریف عربستانی ادعا‌هایی مانند استفاده پرسپولیس از بازیکنان غیر مجاز را مطرح کرد، که این ادعا‌ها در کمیته‌های انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد بررسی قرار گرفت، اما با توجه به این که ادعا‌های آن‌ها نقص شکلی داشت، شکایت النصر رد شد.  

النصر در کمیته استیناف ادعا‌هایی جدید و متفاوت مطرح کرد

وکیل باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: باشگاه النصر پس از رد شکایتش، تصمیم گرفت در کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا اقامه دعوا کند و در آن جا ادعا‌هایی جدید و کاملا متفاوت مطرح کرد. شکواییه باشگاه عربستانی، در ۱۲۳ صفحه تنظیم شده بود و پاسخ باشگاه پرسپولیس هم در ۱۲۵ صفحه، به کمیته استیناف تسلیم شد. تلاش کردیم ایرادات شکلی قابل توجهی که به شکایت النصر وارد بود و پاسخ‌های محتوایی و ماهیتی که در دفاع از باشگاه پرسپولیس صورت گرفته بود را در لایحه ۱۲۵ صفحه‌ای بیاوریم.  

با توجه به دفاعیاتی که انجام شده است، به زودی رای به سود پرسپولیس اعلام خواهد شد

او افزود: با توجه به دفاعیاتی که انجام شده است، به زودی خبر بر حق بودن پرسپولیس و حضور تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا را خواهیم شنید. کادرفنی و بازیکنان با نهایت قوا و تمام توان، خودشان را آماده می‌کنند تا در فینال حاضر شوند و با یک نمایش مقتدرانه، برای تمام کشور و شادی مردم بجنگند.  

وکلای ما از همکاران برجسته و پرآوازه خارجی چیزی کمتر ندارند

او در واکنش به استفاده النصر از وکلای خارجی سرشناس گفت: بنده عضوی از خانواده حقوقی کشور هستم و به اعتقاد من در خانواده حقوقی کشور ما، وکلای بسیار زبده و برجسته‌ای وجود دارند که عرصه‌ای برای فعالیت‌های آن‌ها کمتر مهیا شده است. وکلای ما از وکلای برجسته و پرآوازه خارجی چیزی کم ندارند. جدا از تاثیر وکلای خارجی و سرشناس النصر در جریان شکایت این باشگاه از پرسپولیس، ما از یک واقعیت و حق مسلمی که برای پرسپولیس است دفاع می‌کنیم؛ بنابراین انتظار داریم که در پایان فرآیند دادرسی عادلانه، نتیجه به سود پرسپولیس باشد. به هواداران و مردم ایران این نوید را می‌دهم که ما سعی کردیم با مدارکی که داریم از حق پرسپولیس دفاع کنیم و ان شاالله نتیجه به سود ما خواهد شد.  

جلسه استماع کالدرون تا یک ماه آینده برگزار خواهد شد

وکیل باشگاه پرسپولیس درباره پرونده کالدرون، سرمربی سابق پرسپولیس گفت: از این پرونده اطلاعی ندارم، زیرا در  آن مسئولیتی ندارم و نمی‌توانم در قبال آن اظهار نظری کنم. فقط می‌توانم بگویم که ظرف یک ماه آینده، جلسه استماع پرونده کالدرون در دیوان داوری ورزش برگزار خواهد شد.  

رویکرد فیفا و AFC نسبت به حرکت‌های نژادپرستانه، مربوط به سوء نیت بازیکنان نیست

امیر ساعد وکیل درباره محرومیت عیسی آل کثیر در فاصله چند ساعت تا پایان بازی و دلیل رد شدن درخواست تجدید نظر باشگاه پرسپولیس در کمیته استیناف AFC گفت: رویکرد فیفا و AFC نسبت به حرکت‌های نژادپرستانه، مربوط به سوء نیت بازیکنان نیست، زیرا آن‌ها می‌گویند هر چیزی که براساس سابقه قبلی، یک رفتار نژادپرستانه تلقی شود، برای محروم کردن یک بازیکن کافی است.  

تمام دفاعیات لازم را در پرونده آل کثیر ارائه داده‌ایم

او در واکنش به این که آل کثیر پیش از این هم اعلام کرده بود به خاطر برادر زاده اش چنین شادی گلی را انجام می‌دهد و با پیراهن صنعت نفت در رقابت‌های داخلی هم چنین شادی پس از گلی را انجام داده بود، گفت: تمام این موارد را در دادگاه تجدید نظر بیان کردیم و به این موضع هم اشاره شد که بازیکنان مطرحی مانند مسی هم چنین رفتار‌هایی را انجام داده‌اند. به مصاحبه‌ها و فیلم‌های آل کثیر، درباره دلیل شادی پس از گلش هم استناد شد، اما همان طور که گفتم ملاک فیفا این است که اگر تماشاچی در ورزشگاه باشد و چنین حرکتی را ببیند، آیا آن را یک حرکت نژادپرستانه تلقی می‌کند یا خیر.

هنوز هم از تلاش برای رفع محرومیت آل کثیر دست نکشیده‌ایم

وکیل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: ما هنوز هم از تلاش برای رفع محرومیت آل کثیر دست نکشیده‌ایم. کمیته استیناف در حالی که می‌توانست با انعطاف و نرمش بیشتری با این موضوع برخورد کند، اما در این زمینه بسیار سخت گیری کرد. از همان لحظه که رای محرومیت آل کثیر ابلاغ شد، باشگاه برای رفع محرومیت او اقدام کرده و تمام ظرفیت‌های حقوقی باشگاه در اختیار این پرونده بوده است. اگر درخواست تجدید نظر ما رد شود، در دیوان داوری و دادگاه عالی ورزش درخواست تجدید نظر خودمان را مطرح می‌کنیم.  

آل کثیر تنها در یک صورت می‌تواند در فینال لیگ قهرمانان بازی کند

امیر ساعد وکیل گفت: هنوز منتظریم تا رای مشروح (گراندز)، از کمیته استیناف به دست ما برسد تا سپس برای شکایت در دیوان داوری ورزش اقدام کنیم. تاریخی برای صدور این رای اعلام نشده است. اگر دستور موقت بگیریم، آل کثیر می‌تواند در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کند، اما گرفتن دستور موقت کار سختی است و دشواری‌های خاص خودش را دارد.  

هدف ما این است که بتوانیم از آل کثیر در بازی فینال استفاده کنیم

او در پاسخ به این سوال که آیا آل کثیر در صورت صدور دستور موقت می‌تواند در لیگ هم برای پرسپولیس بازی کند یا خیر، عنوان کرد: این موضوع بحث دیگری است. با توجه به این که پنجره نقل و انتقالاتی لیگ قهرمانان آسیا بسته شده است و امکان ایجاد تغییر در اسامی تیم‌ها وجود ندارد، هدف ما این است که بتوانیم از آل کثیر در بازی فینال استفاده کنیم.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ب امید قهرمانی ارتش سرخ
پرسپولیس قهرمان باد
آخرین اخبار