بهسازی عمارت تاریخی بیلیارد بوشهر اسفند پایان می‌یابد

بازسازی عمارت بیلیارد بوشهر با قدمت ۱۵۰ سال با کاربری فرهنگی همزمان با هفته بوشهر در اسفند امسال بهره‌برداری می‌شود.

بهسازی عمارت تاریخی بیلیارد بوشهر اسفند پایان می‌یابدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شورای شهر بوشهر در حاشیه بازدید اعضای شورا و شهردار از عمارت تاریخی بیلیارد گفت یکی از راهکار‌های زنده سازی بافت فرهنگی تاریخی شهر بوشهر مرمت و بهسازی بنا‌های ارزشمند است.

داریوش پوربهی افزود: به منظور احیاء ساختمان‌های تاریخی بوشهر، در شورای سوم با خرید عمارت بیلیارد و خانه مشروطه موافقت شد، اما با وجود بودجه‌هایی که برای بهسازی این دو ساختمان اختصاص داده شد، اما بهسازی آن‌ها تا کنون به پایان نرسیده است.

او با اشاره به اینکه عمارت بیلیارد با قدمت ۱۵۰ ساله کاربری بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی دارد، ادامه داد: مشکلات بازسازی این بنا با توجه به اینکه بخشی از کار مرمت صورت گرفته است، با تاکید بر تکمیل آن و همچنین حل مشکل پیمانکار بررسی شد و امیدواریم  تا دو ماه آینده بهسازی این عمارت پایان یابد و در هفته نکوداشت بوشهر شاهد افتتاح این عمارت با کاربری فرهنگی باشیم.

رئیس شورای شهر بوشهر همچنین به ساختمان مشروطیت این شهر که سومین خانه مشروطه در ایران به شمار می‌رود اشاره کرد و گفت: سقف این ساختمان تخریب شده و ویرانه‌ای باقی مانده است از این رو مقرر شد که شهردار گزارش کاملی از وضعیت این طرح تهیه کند و به شورا ارائه دهد تا با تایید طرح و اختصاص بودجه مرمت و بهسازی این ساختمان تاریخی شروع شود.

تایید مناقصه انتخاب پیمانکاران تامین نیروی انسانی شهرداری بوشهر

پوربهی همچنین از موافقت شورای شهر با سه لایحه شهرداری در خصوص تایید مناقصه انتخاب پیمانکاران تامین نیروی انسانی شهرداری خبر داد و بیان کرد: با توجه به پایان قرارداد شرکت‌های تامین نیروی انسانی شهرداری که باعث مشکلات بسیار‌ی برای کارگران و کارمندان شهرداری در چند ماه اخیر شده بود شورا با قید فوریت با لایحه ارسالی شهرداری درباره مناقصه انتخاب پیمانکاران نیرو‌های کارگری، خدماتی و کارمندان موافقت کرد تا شاهد برطرف شدن دغدغه این نیرو‌ها باشیم.

او عنوان کرد: حفظ کرامت کارکنان شهرداری و توجه جدی به مسایل رفاهی و معیشتی آنان به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی مورد تأکید ما است و از شهردار نیز درخواست کرده‌ایم به این موارد توجه جدی داشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.