در واکنش به سفر پمپئو به جولان اشغالی؛

سازمان آزادی‌بخش فلسطین: فرصتی دوباره برای جنایتکاران جنگی وجود ندارد

عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به شکست ترامپ در انتخابات اعلام کرد جنایتکاران دیگر به این کشور سفر نخواهد کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جروزالم پست، مقامات فلسطینی درباره پیامد‌های منفی سفر تازه وزیر خارجه آمریکا به جولان اشغالی هشدار دادند.

هانان اشراوی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در پیامی توئیتری خطاب به وزیر خارجه آمریکا با یادآوری شکست دولت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفت که هیچ فرصت دوباره‌ای برای جنایتکاران جنگی وجود ندارد. در این پیام آمده است: وزیر پمپئو به دقت گوش کنید: مردم آمریکا می‌گویند دور دومی برای ترامپ وجود ندارد. مردم فلسطین می‌گویند دور دومی برای آمدن شما به فلسطین در کار نیست.

پیش از این نیز محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین سفر تازه وزیر خارجه آمریکا به جولان اشغالی را محکوم کرد.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در سخنانی تصریح کرد: قصد وزیر خارجه آمریکا برای سفر به شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری و جولان اشغالی، نمایانگر تجاوز آمریکا به حقوق ملت فلسطین و جهان عرب محسوب می‌شود.

 پیشتر پایگاه آمریکایی اکسیوس در گزارشی به نقل از برخی منابع اعلام کرد مایک پمپئو قرار است هفته آینده در اقدامی بی سابقه، به بلندی‌های اشغالی جولان و نیز شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی سفر کند. طبق اعلام پایگاه خبری اکسیوس، این نخستین باری است که یک وزیر خارجه امریکا به بلندی‌های جولان و شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری سفر می‌کند.

تحلیلگران سیاسی بر این عقیده هستند پمپئو با هدف برنامه ریزی برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا سفری شتاب زده را در بحبوحه اوضاع نابسامان پسا انتخاباتی در کشورش به جولان اشغالی را در سر دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار