انتظار ۳۵۰ کامیون سیب زمینی در مرز پرویزخان

به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه، در حال حاضر نزدیک به ۳۵۰ کامیون سیب زمینی در مرز پرویزخان وجود دارد که احتمال دارد این تعداد تا پایان امروز به ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خلیل حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه  گفت: ورود ۳۵۰ کامیون به مرز در حالی رخ داده که بار‌ها هشدار‌های لازم از سوی متولیان صادر شده که بیش از حد ظرفیت سیب زمینی به مرز نیاورند.

او با بیان اینکه میزان تقاضای طرف عراقی اجازه عبور این تعداد کامیون از مرز را نمی‌دهد، ادامه داد: نهایت تقاضای طرف عراقی برای سیب زمینی ۷۰ تا ۸۰ کامیون در روز است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه یادآور شد: ممکن است همه کامیون‌هایی که اکنون در مرز حضور دارند ظرف دو تا سه روز بار خود را به عراق ببرند، اما حتما مجبور به فروش سیب زمینی زیر قیمت می‌شوند.

حیدری موضوع صادرات بیش از حد میوه و تره‌بار و ازدحام محصولات در مرز را موضوعی دانست که هر سال و هر بار برای یکی از محصولات کشاورزی تکرار می‌شود و بیان کرد: این معضل فقط مربوط به مرز‌های کرمانشاه نیست و در اکثر مرز‌های زمینی کشور این مشکل را داریم.

او دلیل ارسال بار بیش از حد به مرز را فعالیت واسطه‌ها دانست که صاحب اصلی بار نیستند وافزود: نتیجه این وضعیت چیزی جز زیان تولیدکننده، صادرکننده، کامیون‌دار و فشار بیش از حد به نیرو‌های گمرک نیست.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار