اجرای طرح «سفیر فرهنگ» در نهاوند

رئیس کتابخانه‌های شهرستان نهاوند از اجرای طرح «سفیر فرهنگ» در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح «سفیر فرهنگ» در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، میلاد امینیان، رئیس کتابخانه‌های شهرستان نهاوند با بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۱۴ عنوان آن در ۹ کتابخانه عمومی شهرستان و ۱۲ عنوان نیز به صورت متمرکز از طرف این اداره برگزار می‌شود گفت: بیست و هشمین دوره کتاب و کتابخوانی، امسال با توجه به شرایط کرونایی با شعار «دانایی، مانایی» در بستر فضای مجازی با اولویت صفحات اینستاگرامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان و برنامه اسکای روم برگزار می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان نهاوند با معرفی مهمترین این برنامه‌ها افزود: نشست‌های کتابخوان، معرفی کتاب، برگزاری نمایشگاه مجازی با هدف معرفی کتاب خوب، نشست و گفتگو با صاحبنظران و برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی از مهمترین برنامه‌های قابل اجرا در این شهرستان هستند.

امینیان به برگزاری برنامه گفتگو با صاحبنظران برجسته دانشگاهی و فرهنگی تحت عنوان لائودیسه اشاره کرد و افزود: طی مدت یک هفته هر شب گفتگو‌های کوتاهی تحت عنوان لائودیسه با صاحبنظران دانشگاهی و فرهیختگان فرهنگی در خصوص اهمیت کتابخوانی و کتاب برگزار می‌شود که هدف عمده آن گفتمان‌سازی در خصوص موضوع کتاب در سطح جامعه است.

او برگزاری سه مسابقه شهرستانی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب ذکر کرد و افزود: پویش "من اگر کتاب بودم" به صورت اینستاگرامی برگزار می‌شود که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند به صورت فیلم و یا نوشته آثار خود را در این زمینه برای ما ارسال کرده و در مسابقه شرکت کنند.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان نهاوند برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی را از دیگر برنامه‌های شهرستانی ذکر کرد افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

امینیان افزود: علاوه بر اجرای برنامه‌هایی که اشاره شد یک سری برنامه مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی، ایجاد نمایشگاه مجازی کتاب و معرفی کتاب‌های مختلف در مجموع ۹ کتابخانه عمومی سطح شهرستان اجرا می‌شود.

او از اجرای طرح «سفیر فرهنگ» در کوی شهید حیدری خبر داد و افزود: توزیع بسته‌های فرهنگی همراه با ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده تحت این عنوان یکی از برنامه‌هایی است که بر اساس آن کتاب و دیگر اقلام فرهنگی همراه با ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده داخل بسته قرار داده شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی درب تعدادی از منازل توزیع می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان نهاوند در پایان کتابخوان‌گردی مجازی در فضای اسکای روم را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد و افزود: به منظور ارتباط کتابخانه‌ها با یکدیگر کتابخوان‌گردی مجازی اجرا می‌شود که بر اساس آن هر کدام از کتابخانه‌ها به معرفی یک کتاب می‌پردازند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.