عضو شورای اسلامی شهر قم؛

شرایط اسکان در سکونتگاه‌های غیر رسمی باید اصلاح شود

محرری گفت:باید شرایط اسکان غیراستاندارد در سکونتگاه‌های غیررسمی اصلاح شود و اسکان در کنار بوستان‌ها باید رفع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محسن محرری عضو شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به وضعیت ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی قم گفت: سال‌های زیادی بوده که موضوع مهم سکونتگاه‌های غیررسمی مطرح بوده و مهم‌ترین راهکار حل این مشکل تأمین املاک معوض است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم افزود: برای جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی سایت ۳۲ هکتاری پردیسان پیش‌بینی شد که سال گذشته توافقات خوبی با وزارت مسکن انجام گرفت و درصد قابل‌توجهی از سایت ۳۲ هکتاری پردیسان به طرح جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص یافت.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه متأسفانه با تغییر معاون مسکن این توافقات دچار اختلال و تعلیق شد که هنوز هم حل‌نشده است، عنوان کرد: وضعیت ۳۲ هکتاری پردیسان برای جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی قم همچنان بلاتکلیف است.

محرری با تأکید بر اینکه در جهت پیگیری این مشکل تعاملاتی با استانداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام شد و به دنبال راهکاری برای رفع مشکلات هستیم، یادآور شد:اصل تصمیم باید در وزارت مسکن و سازمان بازآفرینی کشور گرفته شود که مدیرعامل قبلی توافق‌نامه قبلی را انجام نداده است، نمایند‌گان قم دراین‌باره جلساتی با وزیر داشتند و قول مساعدی داده شد، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

 او عنوان کرد: این واحد‌های مسکونی عمدتاً زیر دکل‌های برق پرفشار قرار دارند و بیشترین تعداد در مناطق شش و دو شهرداری است که در بازدید از این مناطق مشکلات موردبررسی قرار گرفت و اعضای شورا در حال پیگیری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآورشد: در حال حاضر راه دیگری برای جابه‌جایی نداریم و باید شرایط اسکان غیراستاندارد و غیربهداشتی در سکونتگاه‌های غیررسمی اصلاح شود و حاشیه‌نشینی و اسکان در کنار بوستان‌ها و فضا‌های نامناسب باید رفع شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.