بهره‌مندی ۹۰ نخبه فرهنگی از خدمات کمیته امداد استان اردبیل

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۹۰ نخبه قرآنی، فرهنگی، علمی و ورزشی از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حامد رضایی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۹۰ نخبه قرآنی، فرهنگی، علمی و ورزشی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت دارای استعدادهای نهفته‌ای هستند که می‌کوشیم با کشف آن، به آنها در دستیابی به موفقیت‌های چشمگیر کمک کنیم.

او با بیان اینکه شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای نهفته فرزندان خانوار تحت حمایت در اولویت برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد قرار دارد، افزود: با حمایت‌های خاص از نخبگان علمی تحت حمایت سعی در شکوفایی استعدادهای‌شان داریم تا آینده‌ای درخشان را برای خود رقم بزنند.
رضایی با اشاره به اینکه ۲۷ نخبه در عرصه علمی و پژوهشی شناسایی شده‌اند، بیان کرد: ۳۷ نخبه در عرصه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری، ۲۴ نخبه در عرصه ورزشی و ۲ نخبه در عرصه اختراعات فعالیت دارند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه چهار نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت نیز در کنکور ۹۹ رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ کسب کرده‌اند، گفت: هرچقدر حمایت‌ها از دانش‌آموزان بی‌بضاعت بیشتر شود آنها آینده را روشن‌تر خواهند دید و می‌توانند آتیه‌ای سرشار از امید را برای خود ترسیم کنند.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۶۶۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت دائمی کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، افزود: بیش از ۷۰۰۰ دانش‌آموز نیز از فرزندان خانوار تحت حمایت که در قالب تبصره ۱۴ از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند هم شناسایی شده‌اند که تمهیدات مناسب برای حمایت هرچه بیشتر از آنها در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی با بیان اینکه در طرح «مدارس همدل» بیش از ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت که معدل بالای ۱۸ داشتند در مدارس هیات امنایی به صورت رایگان ثبت‌نام شدند، گفت: همکاری‌های هرچه بیشتر خیران، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در حمایت از دانش‌آموزان نیازمند می‌تواند مسیر توانمندی و خوداتکایی آنها را هموارتر کند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در دوره کنونی مشکلات دانش‌آموزان بی‌بضاعت تنها به پوشاک و لوازم تحریر ختم نمی‌شود، گفت: نیاز به وسایل الکترونیکی به خصوص تبلت و لپ‌تاب از جمله مهم‌ترین مشکلات دانش‌آموزان تحت حمایت است که به علت شیوع ویروس کرونا، باید از طریق فضای مجازی آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.
او با بیان اینکه همچنان آماده دریافت کمک‌های مردمی برای رفع مشکلات دانش‌آموزان تحت حمایت هستیم، افزود: نیکوکاران می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی #۰۴۵*۸۸۷۷* و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۲۲۱۴ به آسان‌ترین شکل ممکن و با گوشی همراه خود به یاری دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد بشتابند تا در کنار سایر همنوعان خود به مدارج عالی علمی و تحصیلی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.