رزمایش سلامت احسان در سیستان‌وبلوچستان آغاز شد

رزمایش سلامت احسان به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)با حضور شماری از مسوولان سیستان‌وبلوچستان با هدف توزیع ۳۸ هزار بسته‌ بهداشتی در این استان به طور نمادین در یکی از مناطق حاشیه شهر زاهدان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا راشکی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سیستان‌وبلوچستان  با اشاره به شیوع کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی اظهارداشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تمام تلاش خود را بکارگرفته که در روزهای سخت کرونایی در کنار مردم باشد.

علیرضا راشکی افزود: رزمایش‌های متعددی از ابتدای شیوع کرونا در سیستان‌وبلوچستان آغاز شده که در این مرحله از کار در راستای پدافند غیرعامل که تکلیفی بر عهده تمامی دستگاه‌های اجرایی است با اهدای بسته‌های بهداشتی این کار انجام می‌شود.

او  بیان کرد: جامعه هدف ما در این مرحله از رزمایش دانش‌آموزان سیستان‌وبلوچستان هستند زیرا مناطقی در این استان وجود داشته که دسترسی به اینترنت ندارند و مجبور به حضور در سر کلاس‌های درس هستند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سیستان‌وبلوچستان افزود: پاکبانان که در حال انجام وظیفه در لبه برخورد با ناهنجاری‌هایی موجود درسطح شهر، مساجد و هر جایی که ضرورت باشد از سایر مخاطبان هدف در این رزمایش هستند.

او خاطر نشان کرد: ۱۳۰ گروه جهادی در این رزمایش با ما همکاری خواهند کرد.

راشکی با اشاره به اینکه در طی یک تا ۲ هفته آینده این بسته‌ها میان مردم توزیع می‌شود بیان کرد: ارزش بسته توزیعی شامل ماسک، ژل شستشوی دست و مایع ضدعفونی سطوح ۲.۵ میلیارد تومان برآورد شده است

او  اظهارداشت: با توجه به آموزش‌های داده شده نکته مهم در پدافند غیرعامل مدیریت موضوعات بوده از طرفی این شرایط هم تمرین و هم واقیعت است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: با تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسانی که در حوزه پدافند غیرعامل در سطح استان تعریف شده‌اند همکاری لازم وجود دارد.

او افزود: این همکاری با ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام گرفته و درصدد ایجاد هم‌افزایی منتج به خدمت بیشتر برای مردم هستیم.

راشکی تصریح کرد: نشست‌های خوبی برای هم‌افزایی در دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند هلال احمر، ستاد مدیریت بحران، ستاد مبارزه با کرونا و همچنین دستگاه‌های که نیاز به خدمت داشتند مانند آموزش و پرورش و شهرداری‌ها برگزار شده است.

او بیان کرد: در حوزه کمک‌رسانی به آموزش و پرورش برای موضوع بازماندگان از تحصیل ۱۵ دستگاه خودروی خدمت‌رسان را به ناوگان حمل و نقل استان در حوزه دانش آموزی اهدا خواهیم کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سیستان‌وبلوچستان افزود: همچنین تجهیزاتی برای هنرستان‌ها پیش‌بینی شده که از طریق معاون مربوطه آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

بیش‌از ۱۵ هزار بیسکویت میان کودکان نیازمند خاش توزیع شد

مدیر نمایندگی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در خاش گفت: بیش‌از ۱۵ هزار بیسکویت به ارزش ۱۵ میلیون تومان با همکاری خیران میان کودکان نیازمند این شهرستان توزیع شد.

معصومه هوشیار افزود: در نقاط مختلف خاش مردم نیازمندی زندگی می‌کنند که در شرایط دشوار به سر می‌برند و ضرورت دارد همه اقشار جامعه و خیران برای کمک به آنان به میدان بیایند.

او ادامه داد: این مقدار بیسکویت در میان کودکان نیازمند روستایی، عشایری، کپرنشینان و ساکنان حاشیه شهر توزیع شده است.

مدیر نمایندگی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در خاش بیان کرد: تهیه جهیزیه و غذای گرم و بسته‌های موادغذایی و بهداشتی از مهمترین برنامه‌های این خیریه از نیمه اول سال تاکنون در این شهرستان بوده است.

او تصریح کرد: در روزهای اخیر نیز با مشارکت خیران و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) افزونبر ۱۵۰ جفت کفش به ارزش افزون‌بر ۱۰ میلیون تومان میان نیازمندان خاش توزیع شده است.

هوشیار خاطر نشان کرد: حمایت از دانش‌آموزان نیازمند و اهدای بسته‌های آموزشی و مورد توجه این موسسه بوده که تلاش می‌کنیم با کمک خیران مشکلات این قشر را کاهش دهیم.

۱۵ بیمار با هزینه‌های منطقه آزادچابهار به تهران اعزام می‌شوند

مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۵ نفر از بیماران با تشخیص تیم پزشکی برای عمل به‌صورت رایگان در بیمارستان بقیة‌الله اعظم تهران با هماهنگی این منطقه اعزام می‌شوند.

مهدی آبروش در بازدید از بیمارستان امام علی(ع) چابهار افزود: افزون‌بر ۲۰۰ نفر از بیماران سراسر استان از سوی پزشکان متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات و زخم‌های عفونی و بستر ویزیت شده‌اند.

او  ادامه داد: تیم پزشکی شامل متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات و متخصص بیماری‌های عفونی و زخم بستر از تهران با مشارکت منطقه آزاد، بیمارستان امام علی (ع)، هلال‌احمر، معتمدان و دهیاری روستای تیس نسبت به ویزیت بیماران در کلینیک سینا از سراسر سیستان‌وبلوچستان، حاشیه شهر چابهار، روستای تیس، محلات محروم وبی بضاعت و این اقدام کردند.شهر چابهار اقدام کردند.

مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهارخاطر نشان کرد: توزیع ملزومات بهداشتی برای بیمارستان امام علی(ع) چابهار، ملزومات آموزشی و ویلچر برای بیماران و نیز نسخه‌های ویزیت شده از سوی این گروه به طور رایگان با هماهنگی هلال‌احمر این شهرستان در یکی از داروخانه‌ها از دیگر اقداماتی بوده که در این راستا انجام‌شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار