امیر سرتیپ قربانی: آماده ساخت بالگرد مشترک بین ایران و عراق هستیم

فرمانده هوانیروز ارتش از آمادگی ساخت بالگرد مشترک توسط دو کشور ایران و عراق خبر داد.

فرمانده هوانیروز ارتش عراق با امیر قربانی دیدار کردبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر ستاد «سمیر زکی حسین» فرمانده هوانیروز ارتش عراق عصر امروز (یکشنبه، ۲۵ آبان) با حضور در ستاد فرماندهی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو‌مهدی المهندس، اظهار کرد: در گذشته ملاقاتی با فرمانده سابق هوانیروز عراق داشتیم، بخشی از توانمندی‌های راهبردی هوانیروز ارتش ایران را در معرض دید آن‌ها قرار دادیم و مقرر شد که همکاری‌های دو جانبه‌ای را داشته باشیم.

وی با اشاره به روابط و تعاملات پیشین با هوانیروز ارتش عراق گفت: از فرمانده جدید هوانیروز ارتش عراق می‌خواهیم با توجه به انتخاب وزیر جدید دفاع عراق و البته با در نظر گرفتن توافقات گذشته تلاش بیشتری برای اجرای توافقات داشته باشند.

امیر قربانی در ادامه از آمادگی هوانیروز ارتش ایران جهت برگزاری رزمایش مشترک در یکی از مناطق مرزی مورد توافق خبر داد و گفت: همچنین آمادگی داریم سندی را برای گسترش همکاری‌ها به امضا برسانیم.

وی همچنین گفت: در حوزه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان مرزنشین که در مناطق صعب‌العبور زندگی می‌کنند، آمادگی کامل داریم.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: آمادگی داریم که همانند کشور‌های پیشرفته کار ساخت بالگرد مشترک میان دو کشور ایران و عراق را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانبال
۱۲:۴۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
بسیار عالی
آخرین اخبار