تأکید نخست وزیر عراق بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق بر برگزاری انتخابات زودهنگام این کشور در زمان مقرر خود تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در سخنانی بر تعهد دولت خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در موعد مقرر تاکید کرد.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، در بیانیه ای که عصر امروز از سوی دفتر نخست وزیری عراق منتشر شده، آمده است: مصطفی الکاظمی امروز در جریان دیدار اعضای کمیسیون عالی انتخابات مستقل عراق تاکید کرد که دولت عراق به موعد برقراری انتخابات در ششم ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی متعهد است.

در ادامه این بیانیه همچنین تأکید شده است: الکاظمی برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را ماموریت دولت و خواست ملت عراق دانسته و از اعضای کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور می خواهد تا نیازهای خود را اعلام کرده تا در هیئت وزیران در سریعترین زمان ممکن برای اجرای این ماموریت تاریخی تصویب شود.

نخست وزیر عراق در ادامه بر صدور دستورات لازم به همه وزارتخانه ها و نهادهای عراق برای رفع موانع و بروکراسی های پیش روی کمیسیون انتخابات تاکید کرد و گفت: ثبت نام رای دهندگان، چالشی بزرگ محسوب می شود و باید بیست و چهار ساعت برای تامین شرایط لازم به منظور موفقیت انتخابات تلاش کرد.

همچنین مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سخنان دیگری گفت: در چنین روزی عراق در آستانه جنگی اقلیمی و بین المللی قرار گرفت. ما با آرامش و دیپلماسی اقدام به جمع آوری کمک به منظور بازگرداندن وزن عراق و جایگاه بین المللی اش کردیم و نگذاشتیم این کشور به درگیری های نیابتی و یا دیگر مسائل کشیده و یا از سوی همسایگانش مورد تجاوز قرار گیرد.

مصطفی الکاظمی گفت: ما اقدامات زیادی را با گفت و گوهای راهبردی با آمریکا به منظور تثبیت حاکمیت ملی به انجام رساندیم.

گفتنی است رئیس جمهور عراق و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز گذشته در دیداری، بر لزوم آغاز آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام آینده عراق با بالاترین میزان شفافیت و سلامت و نیز هماهنگی سازمان ملل با کمیسیون انتخابات عراق در زمینه نظارتی تاکید کردند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار