ساخت سامانه جامع هوشمندسازی بار‌های کنترل پذیر برای نخستین بار در کشور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: سامانه جامع هوشمندسازی بار‌های کنترل پذیر، برای نخستین بار در کشور به منظور طرح ملی برق امید، ساخته و وارد مرحله تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا خسروی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه سامانه جامع هوشمندسازی بار‌های کنترل پذیر، به منظور طرح ملی برق امید، ساخته و وارد مرحله تولید شد، اظهار کرد: این سامانه کاملا بومی و در داخل استان فارس تولید شده است.

او ادامه داد: این سامانه بر اساس بستر اینترنت اشیا (IOT) پیاده سازی شده و برای نخستین بار در کشور بوسیله متخصصان استان فارس، با هم فکری نخبگان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و شرکت دانش بنیان کارخانجات مخابراتی ایران به منظور هوشمندسازی مصارف برق ساخته شده است.

خسروی، رصد لحظه‌ای میزان مصرف مشترکان را از جمله مزیت‌های این سیستم هوشمند برشمرد و تصریح کرد: این سامانه در آینده برای حفظ منابع ملی و محیط زیست کشور نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، کارکرد اصلی این سامانه را برای اداره‌هایی که بیش از اندازه استاندارد و در ساعات غیراداری مصرف کننده برق هستند، مناسب توصیف کرد و گفت: سامانه جامع هوشمندسازی بار‌های کنترل پذیر، قابل نصب بر روی همه کنتور‌های برق کنونی است و به صورت اتوماتیک و دستی قابل مدیریت است.

او بیان کرد: چنانچه مشترک در ساعات اوج مصرف بیش از مقدار تعیین شده مصرف انرژی داشته باشد، ابتدا اخطار دریافت کرده و در صورت تکرار، از مدار انرژی برق برای مدت زمان‌های تعیین شده، خارج خواهند شد.

خسروی گفت: ارسال پیام‌های اخطار نیز به صورت پیام‌های هشداری رایگان بر روی گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد و از سیستم پیام کوتاه استفاده نمی‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه مشترکان برق از جمله اداری، تجاری و خانگی می‌توانند از این سامانه مبتنی بر وب استفاده کنند و وسایل سرمایشی وگرمایشی خود را از راه دور کنترل کنند.

او ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از این سامانه هوشمند و با آگاه سازی اثربخش، مشترکان برق به ویژه بخش خانگی بتوانند با مصرف بهینه برق و جلوگیری از هدررفت انرژی از مزایای طرح ملی برق امید بهره‌مند شوند.

از این سامانه در سفر حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به شیراز همزمان با بیست و هشتمین پویش هر هفته الف-ب-ایران، و با حضور قادری و عزیزی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، صالحی مدیرکل دفترروابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر و مدیران عامل و سایر مقامات صنعت برق استان فارس و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.