شهروندان در حوادث ناشی از بارندگی و آبگرفتگی با کجا تماس بگیرند؟

برای مقابله با آبگرفتگی‌ها شهروندان باید نکاتی را رعایت کنند.

حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به اینکه شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی به عنوان مرجع پاسخگویی مدیریت بحران شهرداری تعیین شده است، اظهار کرد: شهروندان در صورت مواجهه با حوادث ناشی از بارندگی با این شماره تماس بگیرند.

او با اشاره به شروع بارندگی‌ها در مورد رعایت نکات ایمنی برای مقابله با آبگرفتگی ها، توصیه‌هایی را برای اطلاع شهروندان ارائه کرد.

حامد پشنگیان با بیان اینکه لازم است قبل از شروع بارندگی، پشت بام ساختمان‌ها و ناودان‌های خروجی آب، بازدید و پاکسازی شود، افزود: منازلی که شیروانی هستند نیز حتما باید قبل از بارندگی از پشت بام بازدید شود تا سبب نفوذ آب به درون ساختمان و تخریب آن نشود.

او با بیان اینکه همچنین بهتر است تابلو برق در طبقات فوقانی ساختمان جاسازی شود، گفت: در هنگام بارندگی شدید تا آنجا که امکان دارد از بیرون رفتن افراد خردسال و سالخورده از منزل جلوگیری شود.

حامد پشنگیان افزود: شهروندان در صورتی که مجبور به ترک منزل یا محل سکونت خود هستند، هنگامی که هشدار هواشناسی درخصوص بارندگی اعلام می‌شود حتما جریان برق، آب و گاز را قبل از خروج قطع کنند.

سرپرست آتش نشانی کازرون هشدار داد: اگر پیاده هستید از نقاطی که در آن سطح آب از زانو بالاتر است عبور نکنید.

او توصیه کرد: شهروندان از قرار دادن زباله‌های خود در مسیر آب باران و جوی آب اکیدا خودداری کنند تا سبب تجمع آب به درون منازل نشود.

حامد پشنگیان با بیان اینکه در موارد زیادی مصالح ساختمانی سبب تجمع آب در پشت و جلوی ساختمان‌ها می‌شود که باید به این مورد دقت شود، اضافه کرد: در ساختمان‌هایی که سطح حیاط از کف ساختمان بالاتر است جهت جلوگیری از ورود آب به درون ساختمان باید حتما کیسه شنی در منزل آماده باشد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون تاکید کرد: شهروندان در صورت آبگرفتگی درون ساختمان و بروز مشکل، در اسرع وقت با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تماس بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار