انجام ۱۳ عملیات مهار آتش و امداد و نجات در اهواز طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام ۷ عملیات مهار آتش و ۶ عملیات امداد و نجات با تلاش آتش نشانان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۳ عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز گفت: ساعت یک و ۳۶ دقیقه حریق کنتور برق ساختمان مسکونی در منطقه کیانشهر، خیابان رز ۱۳ با سرعت عمل آتش نشانان مهار شد.

او افزود: ساعت ۸ و ۲۴ دقیقه اتصال برق سماور منجر به حریق و دودگرفتگی یک ساختمان در ورودی مسیر رهگشا شد که زبانه‌های حریق با تلاش آتش نشانان و با ایمن سازی و استفاده از تجهیزات خاموش کننده مهار شد.

قنبری با اشاره به آتش سوزی خودروی ریو در ساعت ۲۱ و ۱۲ دقیقه در مسیر کوی سعدی خیابان تربت غربی اظهار داشت: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حاضر شدند و با استفاده از لوله‌های آبرسان حریق خودرو را مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری کردند، همچنین با اعلام آتش سوزی کانکس در پارک محله‌ای راس ساعت ۲۱ و ۱۸ دقیقه به ستاد فرماندهی سازمان، آتش نشانان به محل حادثه در شهرک آغاجری، خیابان ۱۰ یاس اعزام شدند و با استفاده از تجهیزات فردی و ۲ رشته لوله آبرسان حریق را اطفا کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: وقوع حادثه در منطقه چهارراه زند ساعت ۲۱ و ۳۵ به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و با حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که در یک مجتمع مسکونی آتش سوزی رخ داده و شدت آتش نیز کار امداد و نجات را سخت کرده بود.

او با اشاره به بررسی علت آتش سوزی از سوی کارشناسان سازمان ادامه داد: آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش وارد عملیات نجات شدند و توانستند ۱۳ نفر را که برخی از آن‌ها دچار دودگرفتگی شده بودند را از محل حادثه خارج و تحویل عوامل اورژانس دهند.

قنبری با اشاره به حریق مغازه مکانیکی در فاز ۲ پادادشهر ایستگاه یک ساعت ۲۲ و ۹ دقیقه، گفت: آتش سوزی که به علت اتصال برق سیم سیار رخ داده بود و منجر به خسارت و دودگرفتگی مغازه شده بود با تلاش آتش نشانان مهار شد، همچنین زبانه‌های آتش در کنتور برق در مجتمع مسکونی راس ساعت ۲۲ و ۲۳ دقیقه در منطقه کیانپارس بین خیابان ۸ و ۹ شرقی سرکوب شدند.

او با اشاره به عملیات نجات از آسانسور در مناطق کیانپارس خیابان اردیبهشت، زیتون کارمندی خیابان عباسی، گلستان خیابان شهریور و عملیات نجات محبوس شده‌ها در اماکن مسکونی در منطقه پردیس خیابان نوبهار، بهارستان خیابان آفرینش، کیانشهر تصریح کرد: آتش نشانان در این عملیات‌ها ۱۹ شهروند را نجات دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.