بازسازی واقعی مناطق زلزله‌زده میانه ۵۰ درصد است نه ۹۰ درصد/ کمبود سیمان در مناطق زلزله‌زده

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: هر چند بر اساس اعلام مسئولان استانی بازسازی مناطق زلزله‌زده در میانه تقریباً به اتمام رسیده اما ساخت و ساز واقعی انجام شده تنها در حد ۵۰ درصد است.

بازسازی واقعی مناطق زلزله‌زده میانه در حد ۵۰ درصد است/ کمبود سیمان در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس با اشاره به اظهار نظر‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی در خصوص بازسازی‌های بالای ۹۰ درصد مناطق زلزله‌زده میانه،گفت: آنچه بر اساس گزارشات و بررسی‌های میدانی مشخص شده این است که بازسازی واقعی صورت گرفته در این مناطق نهایتاً در حدود ۵۰ درصد است.

او افزود: دلیل اصلی این اختلاف درصد‌ها در خصوص میزان بازسازی مناطق زلزله‌زده مربوط به تعریف مسئولان مربوطه از مفهوم بازسازی است، چرا که بر اساس تعریف این عزیزان اسکلت‌بندی، دیوارکشی و نصب درب و پنجره به منزله اتمام بازسازی است و بقیه امور مربوط به ساخت یک واحد قابل سکونت اعم از، سفیدکاری و گچ‌کاری، کاشی‌کاری، نصب شیرآلات، لوله‌کشی و نظایر آن باید توسط خود زلزله‌زدگان صورت گیرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند بر اساس این تعریف می‌توان گفت که بازسازی مناطق زلزله‌زده بالای ۹۰ درصد صورت گرفته، اما سوال اینجاست که آیا خود همین مسئولان قادر به سکونت در چنین واحد‌هایی هستند.

او گفت: البته نباید از این موضوع نیز غافل شد که برخی از افراد زلزله‌زده نیز متراژ ۶۵ متری تعریفی برای واحد‌های بازسازی شده را قبول ندارند و در بسیاری موارد شاهد ساخت واحد‌های بالای ۹۰ متر و عدم کفاف تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحد‌ها هستیم و این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل عدم اتمام بازسازی مناطق زلزله زده است.

اسماعیلی افزایش قیمت‌ها در چند وقت اخیر را نیز دیگر دلیل رکود بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه عنوان کرد و گفت: مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحد‌ها ۵۵۰ میلیون ریال است که اگر افزایش قیمت‌های اخیر رخ نمی‌داد، شاید این مبلغ برای همان واحد‌های ۶۵ متری تا حدودی کفاف می‌کرد، اما با توجه به افزایش چندین برابری مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز در ماه‌های گذشته متاسفانه این مبالغ به هیچ‌عنوان جوابگوی ساخت یک واحد حداقلی نیز نیست و دلیل ناتمام ماندن ساخت برخی واحد‌های زلزله‌زده نیز همین افزایش قیمت است.

منتخب مردم میانه در مجلس شورای اسلامی به کمبود برخی مصالح ساختمانی نیز اشاره کرد و گفت: هر چند در یک هفته اخیر مسئله کمبود سیمان و ماسه تا حدودی حل شده، اما تا پیش از آن در خصوص تامین این مصالح نیز مشکلاتی وجود داشت، اما با پیگیری‌های صورت گرفته از چند روز پیش این مصالح تا حدود تامین شده است که دلیل اصلی کمبود آن‌ها نیز افزایش قیمت و نبود سیمان و در خصوص ماسه نیز بهانه‌های تحت عنوان نبود آب برای شستشوی ماسه‌ها در محل تولید این کالای ساختمانی بود.

منبع فارس

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۳۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
فکنم // از موقعیی که قراره چهار تا صفر را اسکناسها بردارن یکمی اعداد بهم ریختن
آخرین اخبار